این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۱-۲۵
عنوان فارسی
مدلسازی سه بعدی فرایند احتراق در یک موتور اسکرمجت با لحاظ کردن مکانیزم شیمیایی چند واکنشی
چکیده فارسی مقاله
ددر این مقاله، فرایند احتراق در یک موتور اسکرم جت DLR با لحاظکردن مکانیزم شیمیایی چندواکنشی مدلسازی و تحلیل شده است. تحلیل انجام شده به کمک نرم افزار فلوئنت و به صورت دوبعدی و سه بعدی انجام شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که عملکرد کلی موتور اسکرمجت در حالت سه بعدی شبیه به حالت دوبعدی است. مقدار نیروی پیشرانش و بازده احتراق در شبیهسازی سهبعدی بهترتیب 0.9% و 1.4% با حل دوبعدی تفاوت دارد. به منظور درنظرگرفتن اثر تعداد واکنشها بر روی فرایند احتراق، احتراق هیدروژن به صورت دوبعدی با 19 زیرواکنش نیز شبیه سازی شده است. نتایج حل نشان می دهند که عملکرد کلی اسکرم جت در حالت ت کواکنشی و چندواکنشی مشابه است. بررسی ها نشان می دهد نیروی پیشرانش و بازده احتراق در حالت چندواکنشی به ترتیب 4/1% و 4/4% با حالت تک واکنشی فرق دارند. در نقاطه مقابل، ناحیه فروصوت در حالت سه بعدی و چندواکنشی به ترتیب 48.9 و 17.7 درصد بیشتر از حالت پایه امتداد پیدا کرده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
احتراق مافوق صوت، اسکرم جت، شبیهسازی عددی، جریان آشفته،
عنوان انگلیسی
Three-dimensional modeling of the combustion process of a scramjet by considering multi-stage reaction mechanism
چکیده انگلیسی مقاله
In this investigation, the combustion process in DLR scramjet is simulated and studied by considering multi-stage reaction mechanism. This study is conducted both three-dimensionally and two-dimensionally with the help of Fluent. The results indicate that the general performance of the scramjet is nearly the same for both the two-dimensional and three-dimensional cases, that is to say the difference between calculated thrust and combustion efficiency in these two cases is only 0.9% and 1.4%, respectively. To consider the effect of the chemical mechanism on the obtained results, a two-dimensional simulation of the scramjet is done with a detailed chemical mechanism, which includes 19 reactions. The results illustrate that the general performance of the scramjet is nearly the same. More accurately, the difference between thrust and combustion efficiency in the one-reaction and the multi-reaction cases is only 1.4% and 4.4%, respectively. In contrast, the subsonic region behind the strut in three-dimensional case and multi-stage reaction mechanism case are 48.9% and 17.7% longer than the base case, respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
احتراق مافوق صوت, اسکرم جت, شبیهسازی عددی, جریان آشفته
نویسندگان مقاله
جاماسب پیرکندی |
عضو هیات علمی / دانشگاه صنعتی مالک اشتر
مصطفی محمودی |
عضو هیات علمی / دانشگاه صنعتی مالک اشتر
نشانی اینترنتی
https://www.jfnc.ir/article_120798_8f411ae577d66e83e0b3a4443ad3cf20.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات