این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
سوخت و احتراق
، جلد ۱۳، شماره ۳، صفحات ۴۵-۶۲
عنوان فارسی
شبیهسازی و تحلیل عددی یک موتور اسکرمجت نمونه (دی ال ار) در شرایط احتراقی و غیر احتراقی
چکیده فارسی مقاله
در این مقاله، فرایند احتراق در یک موتور اسکرم جت نمونه (DLR) از دیدگاه عددی شبیه سازی و تحلیل شده است. برای انجام این مدل سازی ابتدا این موتور برای حالت غیراحتراقی شبیهسازی و اعتبارسنجی شده است. نتایج این بخش نشان می دهد که روش استفاده شده توانایی پیشبینی میدانهای سرعت و فشار را با دقت مناسبی دارد. در ادامه مسئله با درنظرگرفتن فرایند احتراق و با درنظرگرفتن یک واکنش شیمیایی شبیهسازی شده است. نتایج حاصل از دو تحلیل انجام شده نشان میدهد که در حالت احتراقی ناحیه فروصوت تا فاصله 141 میلیمتری از پشت مانع ادامه دارد، این در حالی است که برای حالت غیراحتراقی این فاصله تنها 22 میلی متر است. در حالت غیراحتراقی موج ها پس از برخورد با جت با اندکی انحراف از آن عبور می کنند، در حالی که در حالت احتراقی موج ها بعد از برخورد با جت بازتاب داده می شوند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
احتراق مافوق صوت، اسکرمجت، شبیهسازی عددی، جریان آشفته،
عنوان انگلیسی
The numerical simulation and analysis of a prototype scramjet (DLR) in reacting and non-reacting conditions
چکیده انگلیسی مقاله
In this paper, the combustion process in a prototype scramjet (DLR) is numerically simulated and studied. To that end, the scramjet is initially simulated and validated in the non-reacting condition. The results show that the method used has the ability to predict the fields of velocity and pressure with appropriate accuracy. Then, the same scramjet is simulated and validated for the reacting case by considering one-reaction model. The results of these two simulations illustrates that the maximum distance of subsonic area from the strut is 141 mm in the reacting case while this distance is only 22 mm in the non-reacting case. the waves pass through the jet region with a slight deviation in the non-reacting case while they are reflected after hitting the jet region in the reacting case.the waves pass through the jet region with a slight deviation in the non-reacting case while they are reflected after hitting the jet region in the reacting case.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
احتراق مافوق صوت, اسکرمجت, شبیهسازی عددی, جریان آشفته
نویسندگان مقاله
جاماسب پیرکندی |
عضو هیات علمی / دانشگاه صنعتی مالک اشتر
مصطفی محمودی |
عضو هیات علمی / دانشگاه صنعتی مالک اشتر
نشانی اینترنتی
https://www.jfnc.ir/article_118511_40662d3368fa22c428d4739d8855e6fc.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات