این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صنعت لاستیک، جلد ۲۷، شماره ۱۰۷، صفحات ۷۵-۹۳

عنوان فارسی بررسی تأثیر اقدامات بازاریابی پایدار بر وفاداری مشتری از طریق نقش میانجی تصویر برند
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر اقدامات بازاریابی پایدار بر وفاداری مشتری از طریق نقش میانجی تصویر برند صورت گرفت. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش گردآوری اطلاعات، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مشتریان بانک پارسیان در شهر تهران می‌باشد که حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران برای جوامع نامحدود 384 نفر تعیین شد؛ نمونه‌‌ها با استفاده از روش خوشه‌ای در دسترس انتخاب شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها پرسش‌نامه استاندارد مورداستفاده قرار گرفت که روایی محتوایی و پایایی آلفای کرونباخ تأیید شد. تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها نیز با استفاده از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری از طریق نرم‌افزار اسمارت پی‌ال‌اس صورت گرفت. بر اساس یافته‌های تحقیق مشخص گردید که اقدامات بازاریابی پایدار دارای تأثیر مستقیم بر وفاداری مشتری است، همچنین تأثیر غیرمستقیم آن از طریق نقش میانجی تصویر برند نیز تایید شد. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که پایداری فرهنگی بیشترین تأثیر را از میان سایر ابعاد بازاریابی پایدار بر تصویر برند دارد. بر اساس این نتایج مدیران و بازاریابان صنعت بانکداری می‌توانند با کاربست اقدامات بازاریابی پایدار تصویر مطلوب‌تری از خود بر جای گذارند و نهایتاً به افزایش وفاداری برند دست یابند برای این منظور بانک باید تلاش داشته باشد تا بازاریابی پایدار به‌عنوان یک باور و فرهنگ در بانک نهادینه شده و در فعالیت‌های روزمره کارکنان تجلی یابد. همچنین پیشنهاد می‌شود، بانک‌ها به اجرای آن دسته از اقدامات پایداری که از دیدگاه مشتریان اهمیت بیشتری دارد بپردازند که نهایتاً آن نیز به وفاداری بیشتر مشتریان منجر شود. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اقدامات بازاریابی پایدار، وفاداری مشتری، تصویر برند، بانک پارسیان تهران،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله اقدامات بازاریابی پایدار, وفاداری مشتری, تصویر برند, بانک پارسیان تهران

نویسندگان مقاله محمد رضا فتحی |
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران

ابوالفضل خسروی |
عضو هیات علمی دانشگاه تهران, گروه مدیریت بازرگانی و کسب و کارپردیس فارابی

بهنام کاتبی |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران

محسن ترابی |
دانشگاه هرمزگان


نشانی اینترنتی https://www.iranrubbermag.ir/article_167640_5091ffff66caef79caa8f942b79d8fd0.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات