این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
صنعت لاستیک
، جلد ۲۷، شماره ۱۰۷، صفحات ۱۰۳-۱۱۵
عنوان فارسی
شناسایی و اولویتبندی استراتژی های بازاریابی در زمان رکود
چکیده فارسی مقاله
در دنیای متغیر امروزی، رمز بقا و سودآوری سازمانها، توانایی آنها در پیادهسازی استراتژیهای مناسب در زمینهها و زمانهای مختلف است. یکی از زمینههای مؤثر، رکود اقتصادی است که سازمانها را تحتتأثیر قرار میدهد. گذر موفق از رکود، با داشتن استراتژیهای مؤثر برای دفع تهدیدها و بهرهگیری از فرصتها در راستای اهداف کوتاهمدت و بلندمدت میسر است. باتوجهبه اهمیت موضوع، ما به دنبال شناسایی و اولویتبندی استراتژیهای بازاریابی دوران رکود هستیم.مطالعه سیستماتیک در بازه 2010 تا 2021، با روش فراترکیب بوده و 30 مقاله بررسی و استراتژیهای بازاریابی در زمان رکود، از آنها استخراج و کدگذاری شدند. سپس استراتژیها با آنتروپی شانون اولویتبندی شدند، همچنین برای ارزیابی پایایی از توافق کدگذار و برای اطمینان از کیفیت مقالات در مرحله غربالگری، از ابزار ارزیابی CASP استفاده شده است. 32 کد، 8 مفهوم با وزنهای: تبلیغات و آگهیها 181/0، تعالی فروش 272/0، نفوذ بازار 173/0، توسعه بازار 038/0، ایجاد تنوع 104/0، مدیریت هزینه 103/0، قیمتگذاری 66/0، مدیریت کانال 04/0 و 4 مقوله ترفیع فروش، توسعه محصول، مدیریت قیمت، توزیع شناسایی شد. طبق نتایج آنتروپی شانون، از میان استراتژیهای بازاریابی به ترتیب ترفیع فروش با وزن 453/0 رتبه اول، استراتژی توسعه محصول با وزن 272/0 رتبه دوم، استراتژی مدیریت قیمت با وزن 169/0 رتبه سوم، توزیع با وزن 04/0 رتبه چهارم را کسب نمودهاند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
استراتژی، استراتژی بازاریابی، رکود،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
استراتژی, استراتژی بازاریابی, رکود
نویسندگان مقاله
افسانه ازاده دل |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت دانشگاه قم، قم، ایران.
فاطمه معصومی |
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی ،دانشکده مدیریت دانشگاه قم، قم، ایران
ریحانه عصاریان |
مربی، دانشکده مدیریت دانشگاه قم، قم، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.iranrubbermag.ir/article_167643_535051244721cc3caaea01ef751765dd.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات