این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صنعت لاستیک، جلد ۲۶، شماره ۱۰۵، صفحات ۳-۸

عنوان فارسی بررسی ساختار تایر بر روی هندلینگ تایر و بهینه سازی آن
چکیده فارسی مقاله چکیدهیک تایر در حال دوران تحت تاثیر نیروها و گشتاورهای متعددی حاصل از سطح تماس قرار میگیرد. از طرفی ساختار تایر بسیار پیچیده میباشد و تایر از اجزای مختلفی تشکیل شده است. هر کدام از این اجزا میتواند بر روی نیروها و گشتاورهای وارده بر تایر تاثیر گذار باشد. این نیروها و گشتاورها نیز بر روی هندلینگ خودرو بسیار تاثیر گذار میباشد. در این مقاله در بررسی ساختار تایر، اجزای مربوط به طول اپکس، عرض بلت، زاویه بلت و ساختار کپالی را در یک تایر سواری در نظر گرفته شده است. طراحی آزمایش مربوطه به متغییرهای طول اپکس، عرض بلت، زاویه بلت و نوع ساختار کپالی بر اساس روش تاگوچی انجام شده است. بر اساس روش طراحی آزمایش، 9 تایر مختلف ساخته شده است و بر اساس نتایج سفتی گردشی تایر حاصل از انجام آزمایش، تاثیر متغیرهای ذکر شده بر روی سفتی پیچشی تایر مورد بررسی قرار گرفته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کلمات کلیدی تایر، سفتی پیچشی، تاگوچی، بلت، اپکس، کپالی،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله کلمات کلیدی تایر, سفتی پیچشی, تاگوچی, بلت, اپکس, کپالی

نویسندگان مقاله مرتضی رشیدی مقدم |
-مرتضی رشیدی مقدم، دکتری تخصصی مهندسی مکانیک، کرمان، کیلومتر 52 جاده جوپار، گروه صنعتی بارز،تهران، ایران

عبدالرسول عاشورزاده |
-مرتضی رشیدی مقدم، دکتری تخصصی مهندسی مکانیک، کرمان، کیلومتر 52 جاده جوپار، گروه صنعتی بارز،تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://www.iranrubbermag.ir/article_152939_f8163516e369fd01aee40a38fa6d2bce.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات