این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صنعت لاستیک، جلد ۲۶، شماره ۱۰۴، صفحات ۶۳-۷۳

عنوان فارسی تاثیر مدیریت ریسک بازار و ریسک تجاری سازی بر عملکرد توسعه خدمات جدید
چکیده فارسی مقاله در این پژوهش قصد بر این است تا تأثیر مدیریت ریسک بازار و ریسک تجاری سازی بر عملکرد توسعه خدمات جدید بررسی شود. روش تحقیق مورد استفاده از نوع توصیفی، پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری شامل 1080 نفر از مدیران و کارکان شرکت بیمه ایرن می‌باشد. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران، 284 نفر به دست آمد که این تعداد نفر بر اساس روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. به‌منظور اندازه‌گیری مفاهیم مورد نظر از پرسشنامه استفاده شد و با استفاده از آزمون‌های آماری، توصیفی و استنباطی، داده‌های گردآوری‌شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. روایی پرسشنامه‌ها بر اساس روایی سازه و همگرا و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ بررسی گردید. آزمون مدل پژوهش بر اساس روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار SmartPLS انجام گرفت. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که مدیریت ریسک بازار بر عملکرد توسعه خدمات جدید تاثیر مثبت دارد. همچنین ریسک تجاری سازی بر عملکرد توسعه خدمات جدید تاثیر مثبت دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت ریسک بازار، مدیریت ریسک تجاری سازی، توسعه خدمات جدید، صنعت بیمه،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مدیریت ریسک بازار, مدیریت ریسک تجاری سازی, توسعه خدمات جدید, صنعت بیمه

نویسندگان مقاله ناصر سیف الهی انار |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی،دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.

ایمان قاسمی همدانی |
دانشجوی دکتری مدیریت، دانشگاه محقق اردبیلی


نشانی اینترنتی https://www.iranrubbermag.ir/article_145114_00ede92ace811e015dfce7f8a42805be.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات