این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صنعت لاستیک، جلد ۲۶، شماره ۱۰۳، صفحات ۷۹-۸۷

عنوان فارسی مروری بر مدیریت زنجیره تأمین لارج (واکاوی مدل‌های مدیریت زنجیره تأمین لارج)
چکیده فارسی مقاله در حال حاضر رقابت بین زنجیره‌های تأمین است. در محیط‌های تجاری مدرن، یک مدیریت موثر زنجیره تأمین SCM)) برای تداوم تجارت بسیار مهم است. رقابت بین زنجیره‌های عرضه ( (SCجایگزین رقابت سنتی بین شرکت‌ها شده است. الگوی ناب، چابک، انعطاف‌پذیر و سبز (LARG) به‌عنوان پایه و اساس یک مدیریت زنجیره تأمین رقابتی حمایت می‌شوند. امروزه شرکت‌ها به‌علت تغییرات سریع محیطی، انتظارات مشتری و رقبا، مجبور به بازنگری فرآیند زنجیره تأمین می‌باشند. به‌همین منظور مدیریت زنجیره تأمین لارج رویکردی جامع از ترکیب استراتژی‌های ناب، چابک، تاب‌آور و سبز است. پارادایم‌ مدیریت زنجیره تأمین لارج، تلاش دارد این چهار رویکرد را در کنار هم بنشاند تا از مزایای تک ‌تک آن‌ها بهره‌مند شده و همزمان کاستی‌های آن‌ها را بپوشاند. در این مقاله، به بررسی مدل‌های مدیریت زنجیره تأمین لارج که از پارادایم‌های یکپارچه مدیریت زنجیره تأمین ناب، چابک، تاب‌آور و سبز تشکیل شده خواهیم پرداخت. نتایج این بررسی نشان می‌دهد که این مدل‌ها تأثیر مهمی در عملکرد زنجیره تأمین و کسب مزیت رقابتی داشته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله واژگان کلیدی مدیریت زنجیره تأمین لارج، مدل‌های زنجیره تأمین لارج، ناب، چابک، تاب‌آور،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله واژگان کلیدی مدیریت زنجیره تأمین لارج, مدل‌های زنجیره تأمین لارج, ناب, چابک, تاب‌آور

نویسندگان مقاله سعیده شمس |
کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری دانشگاه یزد، یزد، ایران

سید قاسم سلیمی زاویه |
دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری ،دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://www.iranrubbermag.ir/article_143833_ce9ccfcd6d802e60ffe5a3f1f7a1b678.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات