این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صنعت لاستیک، جلد ۲۵، شماره ۱۰۱، صفحات ۸۵-۱۰۰

عنوان فارسی تحلیل تأثیر مدیریت کیفیت جامع و گرایش به کارآفرینی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر، تحلیل تأثیر مدیریت کیفیت جامع و گرایش به کارآفرینی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط بود. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را 460 نفر از مدیران شرکت های کوچک و متوسط شهرک صنعتی جی اصفهان تشکیل می دادند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان و به روش تصادفی ساده، 210 نفر تعیین گردید. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های مدیریت کیفیت جامع جایارام(2010)، گرایش به کارآفرینی هیوگز و مورگان(2007) و عملکرد شرکت ساهو و یاداو(2017) استفاده شد. روایی پرسشنامه ها با بهره گیری از روایی محتوایی و روایی سازه تأیید شد و پایایی آن ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب 819/0، 822/0 و 886/0 بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها، از مدل یابی معادلات ساختاری به کمک نرم افزار پیشرفته MPLUS استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که مدیریت کیفیت جامع و گرایش به کارآفرینی تأثیر مستقیم و معناداری بر عملکرد شرکت ها دارند. با توجه به نتایج بدست آمده، مدیریت کیفیت جامع و گرایش به کارآفرینی می توانند در جهت بهبود عملکرد در شرکت های کوچک و متوسط موثر واقع شوند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله مدیریت کیفیت جامع، گرایش به کارآفرینی، عملکرد شرکت، شرکت های کوچک و متوسط،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله مدیریت کیفیت جامع, گرایش به کارآفرینی, عملکرد شرکت, شرکت های کوچک و متوسط

نویسندگان مقاله احسان مسعودی |
گروه پژوهش مدیریت کیفیت دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران


نشانی اینترنتی https://www.iranrubbermag.ir/article_130988_667093cfc5b36eb85f61a49c839bad47.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات