این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
صنعت لاستیک
، جلد ۲۵، شماره ۹۹، صفحات ۸۹-۹۸
عنوان فارسی
بررسی تأثیر تجربه خرید مشتری و وفاداری الکترونیکی مشتریان در بازارگاههای فروش اینترنتی لاستیک
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تجربه مشتری و وفاداری الکترونیکی مشتریان سایت های فروش اینترنتی لاستیک صورت گرفته است. مؤلفههای تجربه مشتری (ارزش افزوده، عناصر عملکردی برخط، زیبایی شناسی برخط و عناصر لذت باورانه برخط) در نظر گرفته شده است. پژوهش حاضر با استفاده از روش توصیفی- پیمایشی اجرا شده و جامعه آماری پژوهش شامل مشتریان بازاگاه های فروش اینترنتی لاستیک بوده که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای، 300 پرسشنامه توزیع و در نهایت 250 پرسشنامه دریافت و مورد ارزیابی قرارگرفت. جهت جمعآوری اطلاعات در این تحقیق از پرسشنامه گارج و همکاران (2014) بهره گرفته شده است که روایی آن قابل تأیید میباشد. همچنین برای سنجش پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شده است. و به منظور بررسی روایی پرسشنامه از روش روایی تشخیصی از شاخص AVE استفاده شد. همچنین پایایی پرسشنامه به روش پایایی ترکیبی CR به همراه آلفای کرونباخ بررسی شد. به منظور تحلیل دادهها از نرم-افزار SPSS21 و نرمافزار SMART-PLS3 و همچنین از روشهای آماری ضریب همبستگی اسپیرمن و تحلیل رگرسیون و معادلات ساختاری مقاله استفاده شد. نتایج نشان میدهد که تجربه خرید مشتری (شامل چهار متغیر ارزش افزوده، عناصر عملکردی برخط ، زیبایی شناسی برخط و عناصر لذت باورانه برخط) بر وفاداری الکترونیکی مشتریان تأثیر مثبت و معنادار دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تجربه خرید مشتری، وفاداری الکترونیکی، سایتهای فروش لاستیک،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
تجربه خرید مشتری, وفاداری الکترونیکی, سایتهای فروش لاستیک
نویسندگان مقاله
ابوالفضل خسروی |
دکترای تخصصی، استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
محمد رضا فتحی |
دکترای تخصصی، استادیار گروه مدیریت صنعتی و مالی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
فرشته شفیعی |
کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.iranrubbermag.ir/article_118757_24ad6112b2f57b53f67963e87781f0e3.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات