این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
فرهنگ ایلام
، جلد ۲۳، شماره ۷۴.۷۵، صفحات ۶۳-۹۲
عنوان فارسی
طراحی الگوی فرهنگ فروش با روش داده بنیاد
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل فرهنگ فروش در پالایشگاه گاز ایلام با رویکرد تئوری دادهبنیاد و با روش گرانددتئوری سیستماتیک انجام شد. نمونهگیری به روش نظری و با تکنیک هدفمند و گلولهبرفی صورت گرفت که بر مبنای آن 18 مصاحبه با خبرگان و متخصصان فرهنگ فروش انجام شد. برای گردآوری اطلاعات از مصاحبۀ نیمهساختاریافته استفاده گردید. نتایج دادههای به دست آمده از مصاحبهها طی فرآیند کدگذاری باز، محوری و انتخابی، به ایجاد نظریۀ دادهبنیاد در حوزۀ فرهنگ فروش منجر شد. نتایج پژوهش نشان داد که شرایط علی (برنامهریزی توسعۀ فردی، ویژگیهای فردی کارکنان، زیرساخت مطلوب، ویژگیهای سازمانی و محیط سازمانی)، باعث ایجاد مقولهمحوری فرهنگ فروش (در اولویت بودن مشتری، کار تیمی، هویتبخشی، حمایت مدیریت، قابلیت اطمینان، باورپذیری، ارزشمندی سودآوری) میشود. راهبردهای پژوهش، یعنی یکپارچهسازی فروش و بازاریابی به ایجاد پیامدها در سطح واحد/ فردی، در سطح شرکت، در سطح صنعت و در سطح ملی منجر میگردد. تحقق راهبردها در شرایط زمینهای (فرهنگ ملی، جو صنعت و وضعیت اقتصادی) امکانپذیر است. علاوه بر این شرایط مداخلهگر، دو مقولۀ عوامل خرد محیطی و عوامل کلان محیطی بر راهبردها اثر میگذارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
فرهنگ، فرهنگ فروش، پالایشگاه گاز، ایلام،
عنوان انگلیسی
Designing a Sales Culture Pattern with the Grounded Theory Method
چکیده انگلیسی مقاله
The present study was conducted to design a sales culture model in Ilam gas refinery with a data theory approach. The present study was conducted systematically using the grounded theory method. Sampling was theoretical method with targeted technique and snowball, based on which 18 interviews with experts and culture building of experts were conducted. Half-used interviews were used for data collection; the results obtained from the interviews were activated during the open, central and selective coding process to establish the foundation theory in the field of sales culture. The results of this study showed that causal conditions (individual development plan, personal characteristics of employees, optimal infrastructure, organizational characteristics and organizational environment) create a central category of research in the culture of production (customer-customer priority, teamwork), identity Section, management support, reliability, reliability, profitability value) are provided. Sales and marketing integration research strategies, sales strategy category, market-produced matrix category that generates messages (unit / other level, training company, industry and national course). Strategies can be accepted in contextual contexts (national culture, description, and economic status), in addition to the two intervening contexts as a result of environmental law that cause the environment to change in order to act.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
فرهنگ, فرهنگ فروش, پالایشگاه گاز, ایلام
نویسندگان مقاله
محمد رضا درویشی |
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
علی حمیدی زاده |
استادیار، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران، قم، ایران
رسول ثانوی فرد |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.farhangeilam.ir/article_159657_b009a6a9dd853b93cb6b1ce3ff03fc63.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات