این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 30 آذر 1404
فرهنگ ایلام
، جلد ۲۲، شماره ۷۲.۷۳، صفحات ۱۳۸-۱۶۵
عنوان فارسی
بررسی تأثیر بازاریابی فرهنگی بر عملکرد مشتریان در صنایع دستی استان ایلام
چکیده فارسی مقاله
امروزه به دلیل افزایش ارتباطات جهانی و تنوع فرهنگی، بحث بازاریابی و فرهنگ به هم گره خوردهاند و پیامهای بازاریابی هرگز بدون مداخلۀ فرهنگ به مصرفکنندگان فردی نمیرسند. هدف اصلی این پژوهش بررسی تأثیر بازاریابی فرهنگی بر عملکرد مشتریان در صنایع دستی استان ایلام است. پژوهش حاضر بر اساس هدف، کاربردی و از نظر روش تحقیق، توصیفی - پیمایشی میباشد که از حیث ارتباط بین متغیرها از نوع همبستگی و مبتنی بر معادلات ساختاری است. جامعۀ آماری نیز شامل خریداران صنایع دستی استان ایلام میباشد که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده تعداد 384 نفر از آنها انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامۀ استاندارد است. برای سنجش متغیر بازاریابی فرهنگی از پرسشنامۀ استاندارد سایون (2017) و برای سنجش متغیر عملکرد مشتریان از پرسشنامۀ استاندارد دولانی (1396) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از نرمافزار لیزرل استفاده گردید. نتایج نشان دادند که بازاریابی فرهنگی بر عملکرد مشتریان در صنایع دستی استان ایلام، تأثیر مثبت و معناداری دارد؛ همچنین تأثیر بازاریابی فرهنگی بر رضایت مشتریان، وفاداری مشتریان و رفتار شهروندی مشتریان در صنایع دستی استان ایلام، مثبت و معناداری است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی فرهنگی، عملکرد مشتریان، صنایع دستی، استان ایلام،
عنوان انگلیسی
Investigating the Effect of Cultural Marketing on Customers' Performance in Handicrafts of Ilam Province
چکیده انگلیسی مقاله
Nowadays, due to increasing global relationships and cultural diversity, the marketing and culture debate are intertwined, and marketing messages never reach individual consumers without cultural intervention. The main purpose of this study is to investigate the effect of cultural marketing on customer performance in handicrafts of Ilam province. The present research based on the purpose is applied and in terms of research method is descriptive-survey, which is considered as a correlation in terms of relationship between variables and is based on structural equations. The statistical population also includes buyers of handicrafts in Ilam province that 384 people were selected by using simple random sampling method. Data collection tool is a standard questionnaire. The Syon Standard Questionnaire (2017) was used to measure the cultural marketing variable and the Dolani Standard Questionnaire (2017) was used to measure the customer performance variable. LISREL software was used to analyze the data. The results showed that cultural marketing has a positive and significant effect on customer performance in handicrafts of Ilam province. Also, cultural marketing has a positive and significant effect on customer satisfaction, customer loyalty and citizenship behavior in handicrafts of Ilam province.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بازاریابی فرهنگی, عملکرد مشتریان, صنایع دستی, استان ایلام
نویسندگان مقاله
وحید شرفی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشگاه حضرت معصومه (س)، قم، ایران
شهلا تفرجی یگانه |
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه باختر، ایلام
نشانی اینترنتی
https://www.farhangeilam.ir/article_149143_749a2f77e7a389be0cf0c332bdf4531d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات