این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
فرهنگ ایلام
، جلد ۲۲، شماره ۷۲.۷۳، صفحات ۱۶۶-۱۸۶
عنوان فارسی
بررسی تأثیر آوازۀ برند بر نگرش مشتریان به برند با نقش میانجی اعتماد عاطفی و شناختی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اثر آوازۀ برند بر اعتماد عاطفی و شناختی و تأثیر این اعتماد بر نگرش مشتریان به برند رستورانها انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش اجرا، توصیفی - پیمایشی است. جامعۀ آماری آن را کلیۀ مشتریانی تشکیل دادند که در شش ماهۀ دوم سال 1398 به رستورانهای شهر ایلام رفتهاند. با استفاده از روش نمونهگیری کوکران، 384 نفر به عنوان نمونه تعیین شد که در نهایت با توجه به پرسشنامههای قابل قبول، تعداد 373 نفر حجم نمونه را تشکیل دادند. روش نمونهگیری به کار رفته در این پژوهش از نوع نمونهگیری ساده در دسترس بود. روایی پرسشنامه نیز با نظر خبرگان و بارهای عاملی تأییدی سنجیده شد. ضریب آلفای کرونباخ به دست آمده نیز حکایت از پایایی مناسب پرسشنامه داشت. تجزیه و تحلیل دادهها با تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری و با نرمافزار spss21 و smart PLS3 انجام شد. نتایج به دست آمده روشن ساخت آوازۀ برند بر سه متغیر نگرش مشتریان به برند، اعتماد شناختی و اعتماد عاطفی، اثر معناداری دارد؛ همچنین متغیر اعتماد شناختی بر نگرش مشتریان به برند، اثر معناداری دارد؛ اما تأثیر اعتماد عاطفی بر نگرش مشتریان به برند معنادار نبود. اعتماد شناختی در رابطۀ بین آوازۀ برند و نگرش مشتریان به برند میانجیگری میکند؛ ولی اعتماد عاطفی در رابطۀ بین آوازۀ برند و نگرش مشتریان به برند میانجیگری نمیکند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آوازۀ برند، نگرش برند، مشتریان، اعتماد عاطفی، اعتماد شناختی،
عنوان انگلیسی
The Effect of brand Reputation on Customer Attitude to Brand Mediated by Emotional and Cognitive Trust
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to investigate the effect of brand reputation on the emotional and cognitive trust and the effect of this trust on the attitude of customers to restaurant brand. The statistical population of this study was formed by all customers who went to restaurants in Ilam in the second half of 2019. Using Cochran sampling method, 384 people were selected as the sample, which finally according to the acceptable questionnaires, 373 people formed the sample size. The sampling method used in this study was simple sampling. It should be noted that the validity of the questionnaire was measured by experts' opinion and confirmatory factor loadings. The obtained Cronbach's alpha coefficient also indicates the validity of the questionnaire. Data analysis was performed using structural equation modeling technique with spss21 and smart PLS3 software. The results showed that brand reputation building had significant effect on three variables of brand attitude, cognitive trust and emotional trust. Also, cognitive trust variable had significant effect on customer attitude to brand, but the effect of emotional trust on brand attitude was not significant. Cognitive trust was not significant. It mediates the relationship between brand reputation and customer attitude to the brand. But emotional trust does not mediate the relationship between brand reputation and customer attitude to the brand.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آوازۀ برند, نگرش برند, مشتریان, اعتماد عاطفی, اعتماد شناختی
نویسندگان مقاله
مرجان اروانه |
مدیریت/ دانشگاه ایلام / دانشکده علوم انسانی
پری شجاعیان |
نشانی اینترنتی
https://www.farhangeilam.ir/article_149144_9f63c6839c2e812dd6aac29a173bbfc9.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات