این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
فرهنگ ایلام
، جلد ۲۲، شماره ۷۰.۷۱، صفحات ۲۸-۵۶
عنوان فارسی
نقش شبکههای اجتماعی مجازی در میزان ارزشهای خانوادگی دانشآموزان مقطع متوسطۀ شهر ایلام در سال تحصیلی۱۳۹۷-۱۳۹۸
چکیده فارسی مقاله
مقالۀ حاضر با هدف بررسی نقش شبکههای اجتماعی مجازی در میزان ارزشهای خانوادگی دانشآموزان مقطع متوسطۀ شهر ایلام انجام شده و جامعۀ آماری کلیۀ دانشآموزان مقطع متوسطۀ اول و دوم شهر ایلام بوده است. حجم نمونۀ مورد بررسی بر اساس روش نمونهگیری کوکران به تعداد 377 نفر تعیین شده و روش تحقیق، پیمایشی و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامۀ محققساخته بوده است. نتایج کلی تحقیق نشان داد که بین متغیرهای مستقل تحقیق (مدتزمان فعالیت، صمیمیت، فضای تعاملی شبکههای اجتماعی، عضویت کاربران در شبکههای اجتماعی مجازی، محتوای شبکههای اجتماعی، موقعیت اجتماعی - اقتصادی، گمنامی در شبکههای اجتماعی مجازی و سن) و ارزشهای خانوادگی دانشآموزان، رابطۀ معنادار وجود دارد. نتایج ضرایب رگرسیونی استانداردشده حاکی از آن است که متغیرهای صمیمیت در شبکههای اجتماعی (32/0)، گمنامی (18/0-)، مدتزمان فعالیت در شبکههای اجتماعی (17/0-)، فضای تعاملی شبکههای اجتماعی (15/0-)، سن (1/0-) و موقعیت اجتماعی- اقتصادی (09/0-) به ترتیب، بیشترین تأثیر را در تغییرات ارزشهای خانوادگی دارند. این متغیرها حدود 2/38 درصد از تغییرات ارزشهای خانوادگی را تبیین میکنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شبکههای اجتماعی مجازی، ارزشهای خانوادگی، دانشآموزان، ایلام،
عنوان انگلیسی
Study of the role of virtual social networks on family values of high school students in Ilam
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this research article is to investigate the role of virtual social networks on the family values of high school students in Ilam. The statistical population is all first and second grade high school students in Ilam. The sample size was 377 based on Cochran sampling method. The method used was survey and the data collection tool was a researcher-made questionnaire. The general results of the research showed that between the independent variables of the research (duration of activity, intimacy, interactive space of social networks, membership of users in virtual social networks, content of social networks, economic community status, anonymity in virtual social networks And age). There is a significant relationship between students' family values. The results of standardized regression coefficients show, respectively, the variables of intimacy in social networks (-0.32), anonymity (-0.18), duration of activity in social networks (-0.17), space of the interaction of social networks (-0.15), age (-0.1) and socio-economic status (-0.09) has the greatest impact on changes in family values. These variables explain about 38.2% of changes in family values.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
شبکههای اجتماعی مجازی, ارزشهای خانوادگی, دانشآموزان, ایلام
نویسندگان مقاله
ابوالقاسم حیدرآبادی |
استادیار گروه جامعه شناسی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران
روح الله قیطلاسی |
علی رحمانی فیروزجاه |
دانشیار گروه جامعه شناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل
نشانی اینترنتی
https://www.farhangeilam.ir/article_141434_7278775448158a908fd1487f0090e694.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات