این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ ایلام، جلد ۲۱، شماره ۶۶,۶۷، صفحات ۵۳-۷۶

عنوان فارسی بررسی تأثیر تنوع‌طلبی مشتریان بر خرید آنی در فروشگاه‌های خرده‌فروشی شهر ایلام
چکیده فارسی مقاله رفتار خرید آنی از مهمترین مباحث در حوزۀ رفتار مصرف‌کننده به شمار می‌رود و تنوع‌طلبی به طور خاص بر رفتار خرید مشتریان تمرکز دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان تأثیر تنوع‌طلبی مشتریان بر خرید آنی در فروشگاه‌های خرده‌فروشی شهر ایلام صورت گرفت. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش اجرا، توصیفی - پیمایشی است. برای گردآوری اطلاعات مربوط به ادبیات موضوع و پیشینۀ پژوهش از روش کتابخانه‌ای و جهت گردآوری اطلاعات برای تأیید یا ردّ فرضیه‌های پژوهش از روش میدانی استفاده شد. مشتریان فروشگاه‌های خرده‌فروشی شهر ایلام به عنوان جامعۀ پژوهش انتخاب شدند. با توجه به نامحدود بودن جامعۀ آماری، 384 نفر به عنوان نمونه تعیین گردید. نمونه‌گیری در این پژوهش به روش تصادفی ساده انجام گرفت. ابزار گردآوری داده‌ها نیز پرسشنامۀ استاندارد 16سؤالی بود که روایی آن با نظر خبرگان سنجیده شد. ضریب آلفای کرونباخ به‌دست‌آمده هم حکایت از پایایی مناسب پرسشنامه دارد. تجزیه و تحلیل داده‌ها از طریق روش‌های آمار توصیفی و تحلیل رگرسیون با استفاده از نرم‌افزار spss21 انجام شد. نتایج به‌دست‌آمده روشن ساخت که تنوع‌طلبی مشتریان بر خرید آنی در فروشگاه‌های خرده‌فروشی شهر ایلام تأثیر معناداری دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تنوع‌طلبی مشتریان، خرید آنی، تنوع‌دوستی، جستجوی ایده‌ها، تجددگرایی،

عنوان انگلیسی Investigating the Effect of Customer Diversification on Instant Purchases in Retail Stores in Ilam
چکیده انگلیسی مقاله Instant buying behavior is one of the most important issues in the field of consumer behavior and diversification particularly, focuses on customer buying behavior. The aim of this study was to investigate the effect of customer diversification on instant purchases in retail stores in Ilam. This research is applied in terms of purpose and descriptive-survey in terms of implementation method. Regarding the collection of information related to the literature on the subject and research background, library methods have been used, and the field method has been used to collect information to confirm or reject the research hypotheses. Customers of retail stores in Ilam were selected as the research community. Due to the unlimited statistical population, 384 people were selected as the sample. The sampling method used in this study was simple random. The data collection tool was a standard 16-item questionnaire whose validity was assessed by experts and the obtained Cronbach's alpha coefficient indicates the appropriate reliability of the questionnaire. Data analysis was performed by descriptive statistics and regression analysis using spss21 software. The results show that customers' demand for diversity has a significant effect on instant purchases in retail stores in Ilam.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تنوع‌طلبی مشتریان, خرید آنی, تنوع‌دوستی, جستجوی ایده‌ها, تجددگرایی

نویسندگان مقاله زینب طولابی |
دانشیار گروه مدیریت دانشگاه ایلام، ایلام

مرجان اروانه |
مدیریت/ دانشگاه ایلام / دانشکده علوم انسانی

پری شجاعیان |



نشانی اینترنتی https://www.farhangeilam.ir/article_119363_d15d21153c276e8b8f6e398a35bac3b6.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات