این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ رضوی، جلد ۸، شماره ۳۲، صفحات ۱۲۱-۱۴۹

عنوان فارسی ارتباط بین هوش اجتماعی کارکنان با سطح کیفیت خدمات با توجه به نقش تعدیل‌گری رضایت شغلی در حرم مطهر امام رضا(علیه السلام)
چکیده فارسی مقاله کیفیت خدمات از مباحث پر اهمیت مدیریت بوده که محققان سال‌هاست دربارۀ آن به تحقیقات و روش‌های جدید در ارائه خدمات می‌پردازند. از این‌ رو، در این پژوهش، ارتباط بین هوش اجتماعی کارکنان با سطح کیفیت خدمات با توجه به نقش تعدیل‌گری رضایت شغلی در حرم مطهر امام رضا(ع) بررسی‌ شده است. پژوهش از حیث هدف کاربردی و روش پژوهش نیز توصیفی پیمایشی است. جامعۀ آماری این پژوهش را کلیه کارکنان شاغل در حوزۀ اماکن متبرکه در سه ‌ماه دوم سال 1397 تشکیل داده اند که با استفاده از فرمول کوکران 317نفر به‌ صورت تصادفی طبقه بندی و به ‌عنوان نمونۀ آماری برای پاسخگویی به پرسش‌نامه پژوهش انتخاب‌شده‌اند. ابزار جمع‌آوری داده ها، پرسش‌نامۀ استاندارد هوش اجتماعی ترومسو است و برای کیفیت خدمات، از پرسش‌نامه استاندارد سروکوال، همچنین در تجزیه ‌و تحلیل داده ها از نرم‌افزار SPSS21 و LISREL استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین هوش اجتماعی، پردازش اطلاعات اجتماعی، آگاهی اجتماعی و مهارت اجتماعی با سطح کیفیت خدمات رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نقش تعدیل‌گری مثبت رضایت شغلی در رابطۀ بین هوش اجتماعی کارکنان و سطح کیفیت خدمات تایید شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله هوش اجتماعی، کیفیت خدمات، پردازش اطلاعات اجتماعی، آگاهی و مهارت‌های اجتماعی، رضایت شغلی،

عنوان انگلیسی Relationship between Employees' Social Intelligence and Service Quality Level According to the Moderating Role of Job Satisfaction in the Holy Shrine of Imam Riḍā (as)
چکیده انگلیسی مقاله Service quality is one of the most important management issues that researchers have been researching to find new ways of providing services for many years. Therefore, in this study, the relationship between employees' social intelligence and service quality level with respect to the moderating role of job satisfaction in the holy shrine of Imam Riḍā (as) has been investigated. Research in terms of purpose is quite practical, and the research method is descriptive survey. The statistical population of this study consists of all employees working in the field of sacred places in the second quarter of 1397, which using Cochran's formula, 317 people were randomly classified and selected as a statistical sample to answer the research questionnaire. The data collection tool is the Tromso standard social intelligence questionnaire; for service quality, standard SERVQUAL questionnaire was used, as well as SPSS21 and LISREL software in data analysis. The results showed that there is a positive and significant relationship between social intelligence, social information processing, social awareness and social skills with the level of service quality. Also, the role of positive moderation of job satisfaction in the relationship between employees' social intelligence and service quality level was confirmed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله هوش اجتماعی, کیفیت خدمات, پردازش اطلاعات اجتماعی, آگاهی و مهارت‌های اجتماعی, رضایت شغلی

نویسندگان مقاله حسین قره بیگلو |
استاد یار گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، واحد عجب شیر، عجب شیر، ایران.

بهجت آب چر |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی- مالی و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی، واحد عجب شیر،عجب شیر، ایران.

رافعه فیضی ایلخچی |
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور واحد ایلخچی،ایخچی، ایران.


نشانی اینترنتی http://www.farhangerazavi.ir/article_125758_46707f4de17125731d273284c25f02c4.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات