این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
مدیریت استاندارد و کیفیت
، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۱۱۶-۱۵۹
عنوان فارسی
بررسی ارتباط میان ارزیابی کیفی مصرفکننده از محصول، اعتماد و تمایل به خرید مجدد در تجارت الکترونیک (مورد مطالعه: دانشجویان شهر همدان)
چکیده فارسی مقاله
اعتماد مشتریان یکی از فاکتورهای کلیدی و از عناصر اصلی موفقیت در تجارت الکترونیکی است تا آنجا که بسیاری از صاحبنظران، کلید موفقیت در تجارت الکترونیک را ایجاد اعتماد برای خریدار میدانند. هدف اصلی این تحقیق بررسی ارتباط میان ارزیابی کیفی مصرفکننده از محصول، اعتماد و تمایل به خرید مجدد در تجارت الکترونیک دانشجویان همدان است. روش تحقیق براساس هدف کاربردی بوده و از نظر روش توصیفی پیمایشی از نوع همبستگی میباشد. جهت سنجش این تحقیق از پرسشنامه استاندارد کیم و سولیوان (2018) با طیف هفت طبقهای استفاده گردید. جامعه آماری تحقیق دانشجویانی هستند که بیش از یک بار در ایران اقدام به خرید اینترنتی نمودهاند، که با توجه به نامحدود بودن جامعه و با استفاده از جدول مورگان 384 نفر برای پاسخدهی انتخاب و روش نمونه گیری نیز تصادفی ساده است. به منظور آزمون فرضیات از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار SPLS استفاده شده است. نتایج نهایی نشان داد که میان ارزیابی کیفی مصرفکننده از محصول، اعتماد و تمایل به خرید مجدد در تجارت الکترونیک ارتباط معنیداری وجود داشته است. پیشنهاد میگردد شرکت های بازاریابی و فروش اینترنتی بر اعتماد آنلاین و دریافت مجوزهای لازم الکترونیک اهتمام ویژهای داشته باشند تا از این طریق بتوانند جلب نظر مشتریان جوان را بیشتر جذب نمایند، همچنین با پشتیبانی 24 ساعته سبب شوند احساس ریسک را در خرید دانشجویان و باقی خریداران کمتر کنند تا بتوانند فروش بیشتری را تجربه کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
قیمت رقابتی درکشده، تمایل به خرید مجدد، کیفیت درکشده، ریسک و سودمندی ادراکشده، تجارت الکترونیک،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
قیمت رقابتی درکشده, تمایل به خرید مجدد, کیفیت درکشده, ریسک و سودمندی ادراکشده, تجارت الکترونیک
نویسندگان مقاله
مهدی اجلی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
سهراب گل محمدی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی (واحد همدان)، همدان، ایران
نشانی اینترنتی
http://www.jstandardization.ir/article_171241_4a71b26e6cb3b5c31cff502eeb4e47f8.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات