این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
مدیریت استاندارد و کیفیت
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۱-۳۷
عنوان فارسی
تأثیر تولید سبز بر تمایل به بازخرید مصرفکننده با نقش میانجی کیفیت درکشده (مورد مطالعه: شرکت سایپا)
چکیده فارسی مقاله
هدف: در عصر حاضر توجه به آرمانهای زیستمحیطی از عناصر اصلی کسب مزیت رقابتی است. فشارهای مربوط به این حوزه، در ابعاد فرهنگی - اجتماعی نیز بر اقتصاد بنگاههای تولیدکننده تاثیرگذار است؛ اساس و بنیان تولید سبز به رعایت الگوهای توسعه پایدار در سازمان متکی است. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تأثیر تولید سبز بر تمایل به بازخرید مصرفکننده با نقش میانجی کیفیت درکشده میباشد. بدین منظور در این تحقیق، شرکت خودروسازی سایپا به عنوان مورد مطالعه انتخاب شد. روش: پژوهش حاضر از حیث هدف، پژوهشی کاربردی است. همچنین از حیث نوع دادهها بصورت به صورت توصیفی و از نقطه نظر نحوه اجراء از نوع پیمایشی است. روش نمونهگیری تحقیق حاضر به صورت خوشهای میباشد. و برای انتخاب نمونه آماری حدود 82 نمایندگی مجاز سایپا در سطح تهران در نظر گرفته شد. از این میان، بر اساس پراکندگی جغرافیایی، 10 نمایندگی در شرق، غرب، شمال، جنوب و مرکز و از هر منطقه 2 نمایندگی به طور تصادفی انتخاب شدند و از میان مراجعین به این نمایندگیها، به صورت تصادفی اقدام به نمونهگیری شد که حجم نمونه در این پژوهش با توجه به بر اساس فرمول کوکران، تعداد 300 نفر میباشد حجم نمونه 300 نفر در نظر گرفته شد. به منظور برای تجزیه و تحلیل دادهها نرمافزارهای آماری SPSS و AMOS بکار به کار رفته است. یافتهها: بعد از تایید مدل در بخشهای ساختاری، اندازهگیری و کلی، به بررسی فرضیات مطرح شده با استفاده از آماره t و ضریب بتای رگرسیونی (ضریب مسیر) پرداخته میشود. نتایج آزمون فرضیات تحقیق نشان داد که میان عوامل مؤثر بر کیفیت درک شده (اثر محصول سبز، ارزش احساسی مصرفکننده، آگاهی محیطی مصرفکننده، ارزش افزدوه، کیفیت درک شده، ارزش احساسی و آگاهی محیطی مصرفکننده) و تمایل به بازخرید مصرفکننده با هدف تولید سبز در شرکت سایپا رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیفیت درکشده، بازخرید مصرفکننده، تولید سبز، شرکت سایپا،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کیفیت درکشده, بازخرید مصرفکننده, تولید سبز, شرکت سایپا
نویسندگان مقاله
مهدی اجلی |
استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بوعلیسینا، همدان، ایران
محمدمهدی مظفری |
دانشیار گروه مدیریت صنعتی دانشگاه بینالملل امام خمینی (ره) قزوین
زهرا سوری |
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، موسسه آموزش عالی علامه مجلسی، قزوین، ایران
نشانی اینترنتی
http://www.jstandardization.ir/article_159173_5e31aa99eef7a44ae228a00f271d65fa.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات