این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مدیریت استاندارد و کیفیت
، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۱-۲۳
عنوان فارسی
نقش استفاده از رسانه اجتماعی، ابعاد تعامل و کیفیت ارتباطات مشتری با برند (ویژند) در شرایط کرونایی در رابطه با هم آفرینی ارزش برند با تعدیل گری آسیب پذیری ادراک شده در صنعت گردشگری
چکیده فارسی مقاله
بیماری همهگیری کرونا بر صنعت گردشگری تاثیرات زیادی گذاشته است؛ بنابراین احیای این صنعت برای بقا و رشد آن حیاتی است. هدف این پژوهش تبیین تاثیر استفاده از رسانه اجتماعی بر ابعاد تعامل مشتری، کیفیت ارتباطات در شرایط کرونایی و همآفرینی ارزش برند با درنظر گرفتن نقش تعدیلگری آسیبپذیری ادراک شدهاست. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر ماهیت و روش توصیفی- پیمایشی و از نوع مقطعی است. جامعه آماری پژوهش گردشگران شهر اصفهان است که 400 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع-آوری دادهها پرسشنامه است. در این پژوهش، روایی محتوا و روایی سازه سنجش و بررسی گردید و پایایی از طریق ضرایب بارهای عاملی، آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی بدست آمده است. برای تجزیهوتحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری عامل تاییدی و از نرمافزار Spss25 و Smart Pls2.0 استفاده شدهاست. نتایج نشان میدهد که رسانه اجتماعی بر تعامل شناختی، عاطفی و رفتاری تاثیری مثبت و معنادار دارد و تعامل شناختی، عاطفی و رفتاری بر کیفیت ارتباطات در شرایط کرونایی و همچنین کیفیت ارتباطات در شرایط کرونایی بر همآفرینی ارزش برند تاثیری مثبت و معنادار دارد و آسیبپذیری ادراک شده قادر است تاثیر کیفیت ارتباطات بر همآفرینی ارزش برند را تعدیل کند. این پژوهش به مدیران و بازاریابان گردشگری کمک میکند تا همآفرینی ارزش برند و کیفیت ارتباطات و تعامل مشتری با برند را از طریق رسانههای اجتماعی و با درنظر داشتن آسیبپذیری ادراک شده بهبود بخشند. در نهایت پیشنهاد میشود که مدیران گردشگری در دوران کرونا، میتوانند با پیادهسازی پلتفرمها و رسانههای اجتماعی و استفاده از تکنیکهای بازاریابی محتوا، بازاریابی تجربی، جذابیتهای منطقی و عاطفی در رسانهها اجتماعی، تعاملات شناختی، عاطفی و رفتاری را بهبود بخشند و از طریق برقراری ارتباطات با کیفیت با مشتریان زمینههای را برای خلق ارزش فراهم سازند تا در بحران کرونا این صنعت بتوانند بقا و توسعه یابد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
&،quot،همآفرینی ارزش برند&،quot،، &،quot،تعامل مشتری&،quot،، &،quot،کیفیت ارتباطات مشتری&،quot،، &،quot، آسیب پذیری ادراک شده&،quot،، &،quot،رسانه اجتماعی و صنعت گردشگری &،quot،،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
&,quot,همآفرینی ارزش برند&,quot,, &,quot,تعامل مشتری&,quot,, &,quot,کیفیت ارتباطات مشتری&,quot,, &,quot, آسیب پذیری ادراک شده&,quot,, &,quot,رسانه اجتماعی و صنعت گردشگری &,quot
نویسندگان مقاله
محمد باشکوه |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
عادله دهقانی قهنویه |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
نشانی اینترنتی
http://www.jstandardization.ir/article_154998_cf8cce595211ec6ca3137123f1794961.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات