این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مدیریت استاندارد و کیفیت
، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۲۸-۶۲
عنوان فارسی
استانداردسازی و سفارشیسازی خدمات بر ارزش ویژه برند: نقش میانجی کیفیت خدمات
چکیده فارسی مقاله
در فضای رقابتی امروز، کیفیت خدمات و ارزش ویژه برند دو مقوله مهم در بازاریابی محسوب میشوند. اتخاذ استراتژیهایی بهمنظور ایجاد تمایز ازجمله استانداردسازی و سفارشیسازی خدمات جهت بقا در بازار رقابتی و حفظ مشتریان، امری ضروری است. مطالعه حاضر با استفاده از زمینه و بستر شناختی حاصل از تحقیقات بنیادی درصدد رفع نیازهای بشری و بهبود و بهینه یسازی ابزارها، الگوها و اشیاء در جهت توسعه آسایش و ارتقای سطح زندگی افراد میباشد. بر این اساس هدف اصلی پژوهش، بررسی تأثیر استانداردسازی و سفارشیسازی خدمات بر ارزش ویژه برند با در نظر گرفتن نقش میانجی کیفیت خدمات در شرکتهای ارائهدهنده اینترنت پرسرعت در شهر اصفهان است. پژوهش در زمره تحقیقات بنیادی از حیث هدف کاربردی و ازنظر ماهیت توصیفی، همبستگی است. جامعه آماری پژوهش مشتریان شرکتهای ارائهدهنده سرویس اینترنت پرسرعت در شهر اصفهان است که از طریق روش نمونهگیری در دسترس اتفاقی مبتنی بر قواعد معادلات ساختاری تعداد 230 نفر از مشتریان جهت بررسی انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه است. روایی پرسشنامه از روایی همگرا و روایی واگرا و پایایی نیز به کمک آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی تایید شد. در تجزیهوتحلیل دادهها با رویکرد حداقل مربعات جزئی از نرمافزار Smart-PLS استفادهشده است. نتایج نشان داد استانداردسازی و سفارشیسازی خدمات بر کیفیت عملکردی و فنی و از جهتی کیفیت عملکردی و فنی بر ارزش ویژه برند در شرکتهای ارائهدهنده اینترنت پرسرعت تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج، نقش میانجیگری کیفیت عملکردی و فنی در رابطه بین متغیرهای استانداردسازی، سفارشیسازی و ارزش ویژه برند را نیز تائید کرده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزش ویژه برند، استانداردسازی خدمات، سفارشیسازی خدمات، کیفیت عملکردی، کیفیت فنی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ارزش ویژه برند, استانداردسازی خدمات, سفارشیسازی خدمات, کیفیت عملکردی, کیفیت فنی
نویسندگان مقاله
نرگس عطریان |
گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، شاهین شهر، ایران
مهری مهدیخانی |
گروه مدیریت، دانشگاه ازاد اسلامی یزد ایران
محمد رضا حقانی |
گروه مدیریت ،دانشگاه آزاد اسلامی ، نجف اباد، ایران
نشانی اینترنتی
http://www.jstandardization.ir/article_145534_aaa00cd3a4fb853c2798d668c8e0b3ea.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات