این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت استاندارد و کیفیت، جلد ۱۰، شماره ۴، صفحات ۲۴-۵۳

عنوان فارسی شناسایی و مدلسازی فعالیت‌های مشترک در فرایند طراحی و توسعه محصول مشترک جدید
چکیده فارسی مقاله امروزه محصولات پیچیده‌تر شده‌اند لذا شرکت‌ها لازم دارند با توجه به محدودیت منابع خود، به دانش و تخصص نهفته در شرکت‌های بیرونی برای نوآوری و بهبود عملکرد مراجعه کنند. بر این اساس شرکت‌ها اقدام به تشریک مساعی با یکدیگر می‌کنند. از طرفی ورود به شراکت نیازمند شناخت دقیق فعالیت‌های مشترک و ارتباط آنها با یکدیگر جهت اجرای مؤثرتر آن می‌باشند. این پژوهش 10 فعالیت مشترک در طراحی و توسعه محصول مشترک جدید که شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا از آنها به عنوان ابزاری برای ترکیب دانش و تخصص در یک شراکت، استفاده نموده و عملکرد خود را افزایش دهند، تعیین و معرفی کرده است.«فعالیت‌های مقدماتی»، «اشتراک‌گذاری منابع و اطلاعات»، «برنامه‌ریزی مشترک»، «حل مسأله مشترک» و «اندازه‌گیری عملکرد مشترک» در دو فرایند «طراحی و توسعه محصول» و فرآیند «شراکت» به همراه جزئیات آنها از طریق مطالعات کتابخانه‌ای و مصاحبه با خبرگان به عنوان فعالیت‌های مشترک شناسایی شده‌اند و سپس با استفاده از مدل‌سازی ساختاری ـ تفسیری روابط بین آنها نشان داده شده است. یافته‌ها نشان می‌دهد هیچ فعالیت مستقلی وجود ندارد و دو فعالیت مقدماتی در فرایند طراحی (شامل بررسی همخوانی دانشی و مکمل بودن منابع) و فرایند شراکت (شامل بررسی سبک رهبری، سوابق شرکا و ...) تمامی فعالیت‌های مشترک را تحت تأثیر قرار می‌دهد و همچنین چهار فعالیت مشترک در فرایند طراحی تمامی فعالیت‌های مشترک در فرایند شراکت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله طراحی و توسعه محصول مشترک، شراکت، اشتراک‌گذاری منابع، برنامه‌ریزی مشترک، حل مسئله و ارزیابی عملکرد مشترک،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله طراحی و توسعه محصول مشترک, شراکت, اشتراک‌گذاری منابع, برنامه‌ریزی مشترک, حل مسئله و ارزیابی عملکرد مشترک

نویسندگان مقاله مجید کریمی فرد |
دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی، گروه مدیریت تکنولوژی، دانشکده مدیریت، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسـلامی، تهـران، ایـران

غلامرضا هاشم زاده خوراسگانی |
دانشیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

عبدالرضا سبحانی |
استادیار، گروه مدیریت فرهنگی و رسانه، دانشکده مدیریت، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://www.jstandardization.ir/article_131481_8d0462bd40127e98100cb620cf67e1ee.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات