این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
مدیریت استاندارد و کیفیت
، جلد ۱۰، شماره ۴، صفحات ۲۴-۵۳
عنوان فارسی
شناسایی و مدلسازی فعالیتهای مشترک در فرایند طراحی و توسعه محصول مشترک جدید
چکیده فارسی مقاله
امروزه محصولات پیچیدهتر شدهاند لذا شرکتها لازم دارند با توجه به محدودیت منابع خود، به دانش و تخصص نهفته در شرکتهای بیرونی برای نوآوری و بهبود عملکرد مراجعه کنند. بر این اساس شرکتها اقدام به تشریک مساعی با یکدیگر میکنند. از طرفی ورود به شراکت نیازمند شناخت دقیق فعالیتهای مشترک و ارتباط آنها با یکدیگر جهت اجرای مؤثرتر آن میباشند. این پژوهش 10 فعالیت مشترک در طراحی و توسعه محصول مشترک جدید که شرکتها را قادر میسازد تا از آنها به عنوان ابزاری برای ترکیب دانش و تخصص در یک شراکت، استفاده نموده و عملکرد خود را افزایش دهند، تعیین و معرفی کرده است.«فعالیتهای مقدماتی»، «اشتراکگذاری منابع و اطلاعات»، «برنامهریزی مشترک»، «حل مسأله مشترک» و «اندازهگیری عملکرد مشترک» در دو فرایند «طراحی و توسعه محصول» و فرآیند «شراکت» به همراه جزئیات آنها از طریق مطالعات کتابخانهای و مصاحبه با خبرگان به عنوان فعالیتهای مشترک شناسایی شدهاند و سپس با استفاده از مدلسازی ساختاری ـ تفسیری روابط بین آنها نشان داده شده است. یافتهها نشان میدهد هیچ فعالیت مستقلی وجود ندارد و دو فعالیت مقدماتی در فرایند طراحی (شامل بررسی همخوانی دانشی و مکمل بودن منابع) و فرایند شراکت (شامل بررسی سبک رهبری، سوابق شرکا و ...) تمامی فعالیتهای مشترک را تحت تأثیر قرار میدهد و همچنین چهار فعالیت مشترک در فرایند طراحی تمامی فعالیتهای مشترک در فرایند شراکت را تحت تأثیر قرار میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
طراحی و توسعه محصول مشترک، شراکت، اشتراکگذاری منابع، برنامهریزی مشترک، حل مسئله و ارزیابی عملکرد مشترک،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
طراحی و توسعه محصول مشترک, شراکت, اشتراکگذاری منابع, برنامهریزی مشترک, حل مسئله و ارزیابی عملکرد مشترک
نویسندگان مقاله
مجید کریمی فرد |
دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی، گروه مدیریت تکنولوژی، دانشکده مدیریت، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسـلامی، تهـران، ایـران
غلامرضا هاشم زاده خوراسگانی |
دانشیار، گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
عبدالرضا سبحانی |
استادیار، گروه مدیریت فرهنگی و رسانه، دانشکده مدیریت، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://www.jstandardization.ir/article_131481_8d0462bd40127e98100cb620cf67e1ee.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات