این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
مدیریت استاندارد و کیفیت
، جلد ۱۰، شماره ۴، صفحات ۸۱-۱۰۹
عنوان فارسی
ارائه مدل ترکیبی ارزیابی تاثیر نوآوری کارکنان و کیفیت خدمات فناوری اطلاعات بر رضایت کاربران دانشگاه جامع علمی کاربردی
چکیده فارسی مقاله
هدف اصلی این مقاله تعیین بهترین طرح برای بهبود وضعیت فعلی دانشگاه جامع علمی کاربردی است. نوع هدف در این پژوهش کاربردی بوده و از روشهای ترکیبی یا کیفی-کمی برای رسیدن به این هدف استفاده شده است. برای این منظور مدلی ترکیبی طراحیشده است که در آن تأثیر کیفیت خدمات فناوری اطلاعات و نوآوری کارکنان سازمانی دانشگاه علمی کاربردی براساس رضایت کاربران مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرد. جامعه هدف در این پژوهش تمامی کارکنان و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی هستند و برای تعیین نمونه آماری مناسب در این پژوهش از نظریه کلاین و فرمول کوکران استفاده شده است. در این پژوهش پرسشنامهای برمبنای تحقیقات میدانی، نظر خبرگان و مدل سروکوال برای بررسی کیفیت خدمات باتوجه به ابعاد فرهنگسازی سازمان، اعتقاد و باور مدیران ارشد، ساختار سازمانی، کیفیت خدمات ملموس، قابلیت اطمینان خدمات و پاسخگویی مسئولین طراحی شد. روایی پرسشنامهها با روش لاوشه و پایایی آنها بر اساس آلفای کرونباخ (964/0) بررسی گردید. این پرسشنامهها بین نمونه آماری توزیع شد و پاسخهای گردآوریشده با استفاده از نرمافزار اسپیاساس بررسی گردید. در ادامه با استفاده از آزمون فرضیه پیرسون، همبستگی متغیرهای پژوهشی بررسی شد و مشخص گردید که مهمترین فرضیه در بخش کیفیت خدمات فناوری اطلاعات مربوط به اعتقاد و باور مدیران ارشد سازمان و در بخش نوآوری کارکنان سازمانی مربوط به قابلیت اطمینان خدمات است. در ادامه اولویت طرحهای پیشنهادی برای ارتقاء کیفیت خدمات دانشگاهی براساس نظرات خبرگان، با استفاده از فرایند تحلیل شبکه و معیارهای مذکور در نرمافزار سوپردسیژن بررسی گردید. درنهایت سوپرماتریس ارزیابی طرحها محاسبه شد و بهترین طرح تعیین گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
کیفیت خدمات فناوری اطلاعات، نوآوری کارکنان سازمانی، رضایت کاربران، فرآیند تحلیل شبکه، تصمیمگیری و اولویتبندی،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
کیفیت خدمات فناوری اطلاعات, نوآوری کارکنان سازمانی, رضایت کاربران, فرآیند تحلیل شبکه, تصمیمگیری و اولویتبندی
نویسندگان مقاله
محمدجواد ارشادی |
استادیار پژوهشی، پژوهشکده فناوری اطلاعات، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، تهران، ایران
محمدمهدی ارشادی |
مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی صنایع و سیستمها، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایران
آرمین آهنربای |
کارشناسیارشد مهندسی صنایع، گروه مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد واحد الکترونیکی، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://www.jstandardization.ir/article_131479_1053b49d04a7aa7e88630b766176c86f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات