این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۴، شماره ۴، صفحات ۳۰۸۵-۳۱۰۵
عنوان فارسی
شناسایی عوامل مؤثر بر مدیریت عملکرد بازاریابی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوائی ایران (اقتصاد درحمل و نقل هوایی و فرودگاهی)
چکیده فارسی مقاله
هدف پژهش حاضر، شناسایی عوامل مؤثر بر اندازه گیری و مدیریت عملکرد بازاریابی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران (با نگاه اقتصاد در حمل و نقل هوایی و فرودگاهی) بوده. این تحقیق به صورت اکتشافی بوده و از تکنیک کیفی تحلیل مضمون استفاده شده است. جامعه مورد بررسی اساتید دانشگاه در حوزه حمل و نقل هوایی و همچنین مدیران ارشد فرودگاه ها بوده اند که با تکنیک گلوله برفی 15 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شدند. براساس نتایج به دست آمده 15 شاخص اصلی برای اندازه گیری عملکرد بازاریابی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران شناسایی شدند. این شاخص ها عبارتند از کارکنان فرودگاه ، هزینه های عمومی و عملیاتی، ظرفیت سالانه پذیرش مسافر ، تعداد کانتر پذیرش و اعزام مسافر، طول باند فرودگاه ، وفاداری شرکت های هواپیمایی به استفاده از فضا و امکانات فرودگاهی، سهم بازار منطقه ای از پروازهای عبوری و نشست و برخاست ، مطالبات و سود و زیان خالص ( هوانوردی و غیر هوانوردی ) با ثابت نگه داشتن شاخص های ورودی می توان شاخص های خروجی را بهبود بخشید و کارایی عملکرد و در نتیجه وضعیت اقتصادی در حمل و نقل هوایی را افزایش داد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
اقتصاد حمل و نقل هوائی، مدیریت عملکرد بازاریابی، عوامل ورودی عملکرد بازاریابی، عوامل واسطه عملکرد بازاریابی، عوامل خروجی عملکرد بازاریابی، تحلیل مضمون،
عنوان انگلیسی
Identifying Factors Affecting the Marketing Performance Management of Iran Airports and Air Navigation Company (Economy in Air Transport and Airport)
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to identify the factors affecting the measurement and management of the marketing performance of Iran Airports and Air Navigation Company (Economics in Aviation and Airport). This research is exploratory and qualitative content analysis technique has been used. The study population consisted of university professors in the field of aviation as well as senior managers of airports, who were considered as a sample with the snowball technique of 15 people. Based on the results, 15 main indicators were identified to measure the marketing performance of Iran Airports and Air Navigation Company. These indicators include airport staff, general and operational costs, annual passenger reception capacity, number of passenger reception and dispatch counters, airport runway, airline loyalty to the use of airport space and facilities, regional market share of transit flights, and Deposits, claims and net profit and loss (aviation and non-aviation) By keeping input indicators constant, output indicators can be improved and performance efficiency and thus the economic situation in aviation can be increased.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
اقتصاد حمل و نقل هوائی, مدیریت عملکرد بازاریابی, عوامل ورودی عملکرد بازاریابی, عوامل واسطه عملکرد بازاریابی, عوامل خروجی عملکرد بازاریابی, تحلیل مضمون
نویسندگان مقاله
مرتضی حمیدپور |
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی- بازاریابی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
کامبیز شاهرودی |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
مرضیه زنده دل |
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد بین الملل انزلی، دانشگاه آزاد اسلامی، انزلی، ایران
نشانی اینترنتی
https://jte.sinaweb.net/article_149661_b438467c326f7137b17380359a96ff47.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات