این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۲۳۸۱-۲۳۹۸

عنوان فارسی انتخاب استراتژی بهینه برای بهبود تاب‌آوری شبکه حمل و نقل با در نظر گرفتن عدم قطعیت برای موعد زمانی وقوع تهدید
چکیده فارسی مقاله از بین تعاریف متعدد ارائه شده برای مفهوم تاب‌آوری شبکه های حمل و نقل، در این مقاله به شاخص ( ) پرداخته می شود. یک شاخص نوآورانه برای سنجش تاب‌آوری است . با توجه به عدم قطعیت موجود در دوره پیش از بحران در خصوص پیش بینی دقیق موعد زمانی وقوع تهدید در این مقاله ضریبی با عنوان ضریب کارایی پیاده‌سازی استراتژی مبتنی بر دو شاخص جدید زمان و فرم منحنی زمان-تاب آوری ارائه شده و با استفاده از آن شاخص ( ) اصلاح می گردد. در انتهای مقاله یک مثال عددی ارائه شده است . در این مثال 9 سبد مختلف با عنواین (R)، (B)، (R+B) ، ( )، ( )، ( + )، ( )، ( ) و ( + )، انتخاب شده و مقادیر ، ( ) و شاخص اصلاح شده ( )، برای تمامی این سبدها مقایسه می شوند. نتایج این مثال نشان داد، اگر مبنای انتخاب سبد بهینه ، WIPW باشد، سبد R و در صورت انتخاب بر مبنای ( )، سبد ( ) انتخاب می گردد. مقایسه پل های انتخاب شده در سبدهای R و ، نشان می‌دهد که پل L-M از سبد R حذف شده و پل G-H در سبد جایگزین آن شده است. جایگزینی این دو پل سبب شد تا شاخص زمان پیاده سازی از مقدار 1128/1 برای سبد R به مقدار 1643/1 برای سبد و شاخص فرم منحنی از مقدار 0201/1 برای سبد R به مقدار 0213/1 برای سبد و در نهایت کارایی پیاده‌سازی از 1352/1 برای سبد R به 1852/1 برای سبد بهبود یابند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله استراتژی، بهینه سازی، تاب‌آوری، پل، شبکه حمل و نقل،

عنوان انگلیسی Selecting The Optimal Strategy To Improve The Resilience Of The Transportation Networks By Considering The Uncertainty In The Occurrence Time Of The Disruptive Events
چکیده انگلیسی مقاله Among the several definitions for the resilience of transport networks, this paper deals with the (WIPW). WIPW is an innovative metric for measuring the resilience of transport networks. Due to the uncertainty in occurrence time of the disruptive events in the pre-crisis stage, in this paper, based on two new indicators: (1) time and (2) the form of the time-resilience diagram, a coefficient called the strategy implementation efficiency E (λi) is presented and using it, the (WIPW) is modified. At the end of the paper, a numerical example is provided, in the example, 9 different portfolios referred to as (R), (B), (R + B), (R ̃), (B ̃), (R ̃ + B ̃), (R*), (B*) and (R* + B*), are selected and for all the portfolios E (λi), (WIPW) and the modified () are compared. The results showed that if the optimal portfolio is selected based on WIPW and WIPW the R, and (R ̃) is selected as optimal portfolio respectively. Comparison of the selected bridges in R and R ̃ shows that the L-M Bridge in R has been replaced by G-H in R ̃. The replacement of these two bridges changed the implementation time index from 1.1128 for R to 1.1643 for R ̃ and the diagram form index from 1.0201 for R to 1.0213 for R ̃ and Finally, the implementation efficiency will be improved from 1.1352 for R to 1.1852 for R ̃.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله استراتژی, بهینه سازی, تاب‌آوری, پل, شبکه حمل و نقل

نویسندگان مقاله مهدی دزفولی نژاد |
دانشجوی دکتری، گروه مهندسی عمران، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران

رضا رؤفی |
استادیار، گروه مهندسی عمران، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران

احمد دالوند |
دانشیار، گروه مهندسی عمران، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران. دانشکده فنی دانشگاه لرستان، خرم آباد، ایران


نشانی اینترنتی https://jte.sinaweb.net/article_144230_20d570a9161b5ecc243ee6d881cc5f98.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات