این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۴، شماره ۲، صفحات ۲۵۱۹-۲۵۳۵
عنوان فارسی
ارائه برنامه زمانبندی قطار بر اساس عدمقطعیتهای موجود (مطالعه موردی: خط ۵ متروی تهران)
چکیده فارسی مقاله
مترو یکی ازمهمترین راهکارهای حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا در جهان شناخته شده است. ایمنی بسیار بالا، راحتی وآسایش مسافران، کاهش مصرف انرژی، سرعت مناسب، قیمت پایین حمل مسافر در مقایسه با خودروهای شخصی از جمله مزیتهای قطار شهری نسبت به سایر وسایل نقلیه عمومی است. مترو تهران به مجموعه قطار شهری تهران و همچنین «شرکت راهآهن شهری تهران و حومه» گفته میشود. این مترو در هفت خط اصلی در حال فعالیت است.هدف از زمانبندی قطارها حداقل کردن زمان سیر قطارها از مبدأ به مقصد، جلب رضایت مسافران و صاحبان منافع، باکم کردن تاخیرات در ایستگاهها و حداکثر کردن استفاده از ظرفیت خطوط، ایستگاهها و ناوگان است. در این تحقیق، مطالعه موردی قطاری شهری بین تهران و کرج است. در این پژوهش متغیرهایی همچون زمان توقف قطارها، حجم مسافرین در ساعات مختلف، الگوی ورودی مشتریان و زمان انتظار مسافرین به عنوان پارامترهای تاثیرگذار در تعیین سرفاصله زمانی قطار در نظر گرفته شدهاند.سپس، ضمن پرداختن به وضع موجود خط پنج متروی تهران، باتوجه به عدم قطعیتهای موجود، سناریوهایی تدوین گردید. هدوی پیشنهادشده بین بازه 6-30 دقیقه در سناریو های مختلف برای ساعات مختلف است تا در نهایت رضایت شهروندان تامین گردد و در وقتشان صرفهجویی شود و سیستم مدیریت شهری در جهت توسعه پایدار شهری گام بردارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
سناریونگاری، سرفاصله زمانی، عدمقطعیت، قطار شهری،
عنوان انگلیسی
Providing Train Schedules Based on Existing Uncertainties (Case Study: Tehran Subway, Line 5)
چکیده انگلیسی مقاله
Metro is known as one of the most important solutions to the problem of traffic and air pollution in the world. High safety, comfort and convenience of passengers, reduction of energy consumption, reasonable speed, low cost of passenger transportation compared to private cars are among the advantages of city trains over other public transport. Tehran Metro is called the Tehran city train complex and also the "Tehran and Suburbs Urban Railway Company". The metro operates on seven main lines. The purpose of train scheduling is to minimize train travel time from origin to destination, to satisfy passengers and stakeholders, to reduce delays at stations, and to maximize the capacity of lines, stations, and fleets. In this research, the case study is the urban train between Tehran and Karaj. In this study, variables such as train stop time, passenger volume at different hours, customer entry pattern and passenger waiting time have been considered as effective parameters in determining the train time distance. Existing uncertainties, scenarios were developed. The proposed goal is between 6-30 minutes in different scenarios for different hours to ultimately satisfy the citizens, save their time and finally help the urban management system to take steps towards sustainable urban development.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
سناریونگاری, سرفاصله زمانی, عدمقطعیت, قطار شهری
نویسندگان مقاله
میلاد نظری |
کارشناس ارشد راه و ترابری، گروه عمران، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
علی عبدی |
دانشیار عمران راه و ترابری ، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)، قزوین، ایران
حسن ذوقی |
استادیار عمران راه و ترابری، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
نشانی اینترنتی
https://jte.sinaweb.net/article_144359_ad3804f2f10783ea380a0c1ff5e397a8.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات