این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۲۱۰۷-۲۱۳۰
عنوان فارسی
بررسی تاثیر استفاده از پلیمر ضایعاتی پلی اتیلن ترافثالات (PET) در بتن آسفالتی بازیافتی
چکیده فارسی مقاله
این تحقیق با هدف بررسی خصوصیات بتن آسفالتی حاوی خرده آسفالت بازیافتی (RAP) و پلیمر ضایعاتی PET انجام شد. درصدهای مختلفی از PET به میزان 0، 3، 6 و 9 درصد بر اساس وزن قیر مخلوط کنترل در یک اندازه مشخص (18/1-425/0 میلیمتر) به مخلوطهای آسفالتی حاوی 0، 10، 20 و 30 درصد خرده آسفالت بازیافتی افزوده شد و خصوصیات استقامت و روانی مارشال، خزش دینامیکی (جهت بررسی شیارشدگی)، مقاومت کششی غیرمستقیم، خستگی در تنش ثابت و آسیب رطوبتی مخلوطها مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفت. نتایج نشان داد که استفاده از RAP باعث بهبود خصوصیات مکانیکی مخلوط های آسفالتی از جمله استقامت مارشال، مقاومت به شیارشدگی، مقاومت کششی غیرمستقیم و خستگی می شود. علاوه بر این، حساسیت رطوبتی مخلوط های حاوی RAP نسبت به مخلوط کنترل کمتر است و در مخلوط های حاوی مقادیر یکسان PET، استفاده از 20 درصد RAP بیشترین مقدار TSR را نشان می دهد. همچنین، نتایج نشان داد که PET ضایعاتی باعث کاهش مقاومت مارشال و مقاومت به شیارشدگی و خستگی مخلوط های آسفالتی می شود. علاوه بر این، بر اساس نتایج بدست آمده در مخلوط هایی با مقادیر یکسان RAP، استفاده از PET تا 6 درصد وزن قیر باعث بهبود مقاومت کششی غیرمستقیم و مقاومت در برابر رطوبت مخلوط ها نسبت به مخلوط کنترل شده است. در نهایت، نتایج این تحقیق نشان داد که استفاده همزمان RAP و PET باعث بهبود مشخصات مکانیکی مخلوط ها نسبت به مخلوط کنترل می شود و با افزایش مقدار RAP، امکان استفاده از مقادیر بیشتر PET نیز فراهم می شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بتن آسفالتی، خرده آسفالت ضایعاتی (RAP)، PET ضایعاتی، خزش دینامیکی، آسیب رطوبتی،
عنوان انگلیسی
Investigating the Effects of Using Waste Poly Ethylene Thrathalate (PET) in Recycled Asphalt Concrete
چکیده انگلیسی مقاله
This study aimed to investigate the properties of asphalt concrete containing reclaimed asphalt pavement (RAP) and waste polyethylene Teraphthalate (PET). Different dosages of PET including 0, 3, 6 and 9% (by the weight of total binder of control mix) were added to asphalt concrete containing 0, 10, 20 and 30% of RAP and the properties including Marshall stability and flow, indirect tensile strength (ITS), moisture damage resistance, dynamic creep and constant stress fatigue resistance have been evaluated. Results reveal that RAP inclusion improves Marshall Stability, resistance against permanent deformation, tensile strength and fatigue resistance. In addition, moisture sensitivity of asphalt mixture containing RAP is less than the control mix, and, for the mixtures containing the same PET content, inclusion of 20% RAP results in the highest tensile strength ratio (TSR). Results also show that PET results in decrease of Marshall Stability, permanent deformation and fatigue resistance. Moreover, in the mixtures containing the same RAP content, ITS and TSR of the mixtures containing 0 to 6% of PET are higher than those of the control mixture. From the results in this study it can be inferred that using RAP and PET simultaneously can result in better properties than the control mixture and using RAP allows using higher PET content without scarifying the properties.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بتن آسفالتی, خرده آسفالت ضایعاتی (RAP), PET ضایعاتی, خزش دینامیکی, آسیب رطوبتی
نویسندگان مقاله
سعید زمانی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مهندسی عمران، دانشگاه زنجان، ایران
حسن طاهرخانی |
دانشیار، گروه مهندسی عمران، دانشگاه زنجان، ایران
نشانی اینترنتی
https://jte.sinaweb.net/article_157689_87115ca37f4696a4936dd4f44994583a.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات