این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۱۸۸۷-۱۹۰۴
عنوان فارسی
تحلیل الگوی عیبیابی مبتنی بر اطلاعات عملکردی ماشین (موردمطالعه: لکوموتیوهای زیمنس راهآهن ایران)
چکیده فارسی مقاله
یکی از مراحل مهم در نت تجهیزات، انجام فرایند عیبیابی بهصورت صحیح است. عیبیابی تجهیزات پیچیده صنعتی همچون لوکوموتیوها فرایند دشواری است. عدمتشخیص بهموقع علت خرابی لکوموتیو، علاوه بر کاهش زمان دسترسی، باعث اختلال در شبکه ریلی، افزایش توقف مازاد قطارها و موارد نامطلوب دیگر میگردد. با پیشرفتهایی که در سالهای گذشته حاصل شده است، حجم دادههای ذخیرهشده در لکوموتیوهای جدید در حال افزایش است. با روشهای متفاوتی میتوان دانش موجود در دادهها را کشف نموده و در جهت افزایش بهرهوری سازمان استفاده کرد. با تحلیل الگوی عیبیابی لکوموتیوها میتوان علت بسیاری از خرابیها را کشف نموده و زمان انجام تعمیرات را کاهش داد. از روشهای موجود، میتوان به تکنیکهای دادهکاوی اشاره کرد. پژوهش حاضر با بهرهگیری از دادهکاوی و الگوریتم اپریوری، به کشف قواعد معنادار از دادههای موجود در لکوموتیوهای زیمنس راهآهن ایران، با هدف ارتقای کارایی فرایند عیبیابی، میپردازد. حاصل این پژوهش کشف 20 رخداد پرتکرار در لکوموتیوهای مسافری، 18 قانون دو مؤلفهای و 2 قانون سه مؤلفهای بوده و دستاورد کلیدی آن، بهبود نت لکوموتیوها در طی یک بازه زمانی کوتاه در ناحیه شمال شرق1 راهآهن جمهوری اسلامی ایران است. براساس پیشبینی انجام شده، استفاده از قوانین کشف شده در آینده میتواند موجب حذف بسیاری از توقفهای خارج از برنامه قطارهای مسافری شده و همچنین هزینه نت لکوموتیوها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. برآورد میشود فقط استفاده از یکی از قانونهای ذکر شده بهتنهایی میتواند در هر سال حدود ده میلیارد ریال از هزینههای راهآهن ایران بکاهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نگهداری و تعمیرات، تحلیل الگوهای عیبیابی، صنعت حملونقل ریلی، لکوموتیو، کاوش قوانین وابستگی،
عنوان انگلیسی
Pattern Analysis of Failure Detection Based on the Machine Performance Data (Case Study: Siemens Locomotives of Iran Railway)
چکیده انگلیسی مقاله
Failure detection of complex industrial equipment such as locomotives is a challenging tack in maintenance process. Failure to timely diagnose the cause of locomotive failure, in addition to reducing access time, will cause disruption to the rail network, increase excess train stops and other adverse events. With the advances made in recent years, the amount of data stored in new locomotives is increasing. In different ways, the knowledge contained in the data can be extracted and used to increase the productivity of the organization. By pattern analysis of failure detection of locomotives, the cause of many failures can be discovered and repair time can be reduced. Among the available methods, data mining techniques can be mentioned. The present study uses data mining and Apriori algorithm to discover meaningful rules from the data in locomotives, with the aim of improving the efficiency of the failure detection process. The result of this study is the discovery of 20 frequent occurrence in passenger locomotives, 18 two-component laws and 2 three-component laws, and its key achievement is the improvement of locomotives maintenance in a short period of time in the Railway of the northeastern region of Iran. Use of the discovered laws in the future can eliminate many out-of-schedule stops of passenger trains and also significantly reduce the cost of locomotive maintenance. It is estimated that using only one of the mentioned laws alone can reduce the cost of Iran's railways by about ten billion rials per year.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نگهداری و تعمیرات, تحلیل الگوهای عیبیابی, صنعت حملونقل ریلی, لکوموتیو, کاوش قوانین وابستگی
نویسندگان مقاله
سید مجتبی مرتضوی |
کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود، ایران
علی اکبر حسنی |
دانشیار، دانشکده مهندسی صنایع و مدیریت، دانشگاه صنعتی شاهرود، شاهرود، ایران
نشانی اینترنتی
https://jte.sinaweb.net/article_138017_da58b3be292fd2b7ae5b66f861275248.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات