این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۳، شماره ۲، صفحات ۱۴۵۷-۱۴۶۷
عنوان فارسی
برآورد میزان انرژی اتلافی ناشی از ترمزگیری خودروها در مقابل تقاطعات چراغدار شهر تهران
چکیده فارسی مقاله
امروزه گسترش شهرها و استفاده از خودروها بحرانهایی از جمله افزایش مصرف سوخت، آلودگی هوا و ترافیک شهری را بدنبال داشته است. همواره مقدار قابل توجهی از انرژی خودروها، در اثر ترمزگیریهای پی در پی در شهرهای پر ترافیک به هدر میرود. از این رو بازیابی و استفاده مجدد از انرژی ترمزی باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا میگردد. در این مقاله یک برآورد حداقلی از مقدار متوسط انرژی و توان تلف شده خودروها در شهر تهران دراثر ترمزگیری مقابل چراغهای راهنمایی مطابق با آمار سال 1393 انجام شده و سپس مقدار انرژی قابل بازیافت روزانه آن محاسبه شده است. مقایسه انرژی قابل بازیابی ناشی از این ترمزگیریها با انرژی روزانه تولیدی نیروگاه پرند و برق مصرفی منازل نشان میدهد تنها از همین نوع ترمزگیری میتوان معادل 3 درصد انرژی تولیدی نیروگاه پرند که معادل برق مصرفی 96000 منزل مسکونی است، صرفهجویی کرد. نتایج حاصل از محاسبات انجام گرفته میتواند بطور قابل توجهی، طراحی و ساخت سیستمهای ترمز احیاء کننده انرژی را وسوسه انگیز و توجیهپذیر نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آلودگی هوا، بازیابی انرژی، ترافیک شهری، سیستم ترمز احیاء کننده انرژی،
عنوان انگلیسی
Estimating the energy loss due to vehicles braking in front of traffic lights in Tehran
چکیده انگلیسی مقاله
In recent years, the extension of cities and cars has led to some crises such as increased fuel consumption, air pollution and urban traffic. Often a significant amount of vehicle energy is wasted as a result of sequential braking in high-traffic cities. Thus, the recovery and reuse of braking energy reduces fuel consumption and reduces air pollution. In this paper, we have estimated the average amount of energy and power lost in automobiles in Tehran due to braking in front of traffic lights according to statistics of 2014 and then have calculated the daily amount of energy that can be recycled. Comparing the recoverable energy from these brakes with the daily energy produced by the Parand power plant and the electricity consumption of the houses shows that only this type of braking can save 3% of the energy produced by the Parand power plant, which is equivalent to the electricity consumption of 96,000 residential houses. He searched. The results of the calculations can significantly tempt and justify the design and use of energy regenerative braking systems.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آلودگی هوا, بازیابی انرژی, ترافیک شهری, سیستم ترمز احیاء کننده انرژی
نویسندگان مقاله
رحیم ایلدر آبادی |
گروه برق، دانشکده برق کامپیوتر، دانشگاه حکیم سبزواری
علی اصغر صادقی |
هیئت علمی/دانشگاه حکیم سبزواری
نشانی اینترنتی
https://jte.sinaweb.net/article_113726_c9e626383711d1745beeafffd507ef51.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات