این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۱۲۳۵-۱۲۶۰

عنوان فارسی بررسی و تحلیل نیازهای مشتری بر‌اساس ویژگی‌های کیفیت مترو تهران با رویکرد چرخه عمر
چکیده فارسی مقاله هدف اصلی این پژوهش، کاهش هزینه‌ها و افزایش اثربخشی پروژه مترو تهران است. رویکرد این تحقیق استفاده از روش مهندسی سیستم و چرخه عمر است. فازهای چرخه عمر از تحلیل نیاز شروع می شود و با طراحی، ساخت، بهره برداری، پشتیبانی و در نهایت وارهایی و از رده خارج می‌شود. تحلیل نیاز که اولین و مهمترین فاز چرخه عمر است در این تحقیق انجام شده است. بدین منظور پرسشنامه 42 سوالی متغیرهای نیاز مشتریان بین 220 نفر ازمشتریان مترو تهران، توزیع و جمع آوری شد. 10 عامل که بیش از 70 درصد واریانس نیازهای مشتریان را شامل می شوند از طریق روش تحلیل عاملی اکتشافی ،کشف شدند و به عنوان ویژگیهای کیفیت مترو نامگذاری شدند. همچنین 39 نیاز مشتری که دارای مقادیر ویژه بزرگتر از یک و بارهای عاملی بزرگتر از 5/0 را داشتند، شناسایی وبه عنوان نیازهای مشتریان انتخاب شدند. سپس از روش فرآیند تحلیل شبکه‌ای فازی و با نرم افزار متلب، میزان اهمیت هر یک از ویژگی‌های کیفیت مترو و میزان اهمیت شاخص‌های نیازمندی‌های مشتریان بدست آمد و در نهایت رتبه‌بندی شدند. بر‌اساس یافته‌های حاصل از این پژوهش، در اجرای فاز طراحی چرخه عمر مترو تهران، باید تمام 10ویژگی‌ کیفیت مترو مورد توجه باشند، اما در دسترس بودن وسیله نقلیه و امکانات ایستگاه‌ها، نیاز به توجه بیشتری دارند. همچنین تمام 39‌‌‌ شاخص نیازمندی‌های مشتریان مترو در طراحی در نظر گرفته شوند، لیکن 10 شاخص برتر نیازمندی‌ها از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به 29 شاخص دیگر برخوردار می‌باشند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تحلیل شبکه‌ای، تحلیل عاملی، چرخه عمر، کیفیت مترو، نیازهای مشتری،

عنوان انگلیسی Study and evaluation of customer needs by considering the quality indicators of Tehran Subway with a life cycle approach
چکیده انگلیسی مقاله The main aim of this study is to reduce costs and improve the efficiency of the Tehran subway project. The approach to this research is a system engineering with life cycle methodology. Needs analysis is the first phase of the life cycle and the next phases are Design, production, operation, support, and retirement. Needs analysis, which is the first and most important phase of the life cycle, has been performed in this research. For this purpose, a questionnaire including 42 questions was distributed and collected from 220 customers of Tehran Subway. 10 factors that have more than 70% of the variance of customer needs were discovered through exploratory factor analysis and named subway quality indicators. In addition, 39 customer needs with specific values greater than one and operating loads greater than 0.5 were identified and selected as customer needs. Then, using the network analysis process method and the MATLAB software, the importance of each of the subway quality indicators and the importance of customer needs indicators was achieved. And finally graded. Based on the findings of this study, in the implementation of the design phase of the Tehran subway life cycle, all 10 indicators of subway quality should be considered, but the availability of vehicles and station facilities need more attention. Also, all 39 subway customers need indicators that should be considered in the design, but the top 10 requirements indicators are much more important than the other 29 indicators.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تحلیل شبکه‌ای, تحلیل عاملی, چرخه عمر, کیفیت مترو, نیازهای مشتری

نویسندگان مقاله منصور جنگی زهی |
هیات علمی ،گروه مهندسی صنایع، دانشگاه پیام نور، ایران

علی محمد احمدوند |
گروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه ایوانکی، سمنان، ایران


نشانی اینترنتی https://jte.sinaweb.net/article_138020_c434a257c0d1641839e3228777025c00.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات