این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۳، شماره ۱، صفحات ۱۲۹۹-۱۳۳۱
عنوان فارسی
ارائه مدل بومی بازاریابی کم هزینه در صنعت هواپیمایی ایران
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش به منظور ارائه مدل بازاریابی بومی کم هزینه در صنعت هواپیمایی ایران انجام شده است. بر این اساس پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و بر اساس روش مقطعی میباشد؛ و به لحاظ اطلاعات، جز مطالعات آمیخته محسوب میشود. همچنین از نظر فلسفه پژوهشی از نوع تحقیقات استقرایی است. در بخش نخست پژوهش که از نوع اکتشافی میباشد جامعه آماری شامل 11 نفر از خبرگان و صاحب نظران در صنعت هواپیمایی کشور هستند که به روش گلوله برفی انتخاب شدند. پس از تجزیه و تحلیل داده های حاصل از مصاحبه به روش تحلیل محتوی، نه مولفه اصلی قیمت، کیفیت خدمات، شهرت هواپیمایی، ایمنی هواپیمایی، در دسترس بودن مسیر و راحتی، برنامههای مکرر تشویقی، پرسنل پرواز، تصویر برند و ویژگی های مربوط به سفر شناسایی شدند. سپس جهت الویت بندی و سنجش اعتبار الگو، در بخش دوم، پرسشنامه ای طراحی و در بین 384 نفر از تمامی مسافران و گردشگران در فرودگاه تهران بصورت تصادفی توزیع و سپس جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل دادهها جهت رتبه بندی عوامل نشان داد که شهرت شرکت هواپیمایی، کیفیت خدمات، قیمت به همراه تصویر برند در رتبه های اول تا سوم قرار دارند و علاوه بر این، ایمنی خطوط هوایی، پرسنل پرواز، در دسترس بودن مسیر و آسایش و راحتی، برنامههای مکرر تشویقی و ویژگی مربوطه به سفر به ترتیب در رتبه های پایین تری قرار گرفتند. نتایج این تحقیق راهنماییهای مفیدی را برای توسعه شرکتهای هواپیمایی کم هزینه ارائه میدهد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مدل بازاریابی، هواپیمایی کم هزینه، بازاریابی کم هزینه،
عنوان انگلیسی
Providing a Native Model for Low Cost Marketing in the Iranian Aviation Industry
چکیده انگلیسی مقاله
This study was conducted for providing a native model for low cost marketing in the Iranian aviation industry. Accordingly, the present study was applied in terms of objective and cross-sectional based on method. In addition, it was considered quantitative and qualitative in terms of information. Furthermore, this study was inductive in terms of philosophy. In the first part of the study, which was of exploratory type, the statistical population included 11 experts in the Iranian aviation industry being selected by snowball method. After analyzing the data obtained from the interview by content analysis, 9 main components such as price, service quality, airline reputation, airline safety, route availability and convenience, frequent incentive programs, flight personnel, brand image and travel related features were identified. In order to prioritize and measure the model validity, a questionnaire was designed in the second part and randomly distributed among 384 passengers at Tehran Airport and then were collected. Data analysis for ranking the factors indicated that airline reputation, service quality, and price and brand image are in the first to third ranks. In addition, airline safety, flight crew, route availability and comfort, and Convenience, frequent incentive programs and travel-related features were ranked lower, respectively. The results of this study provided useful guidance for developing low cost airlines.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مدل بازاریابی, هواپیمایی کم هزینه, بازاریابی کم هزینه
نویسندگان مقاله
نازنین السادات فاتحی |
گروه مدیریت بازرگانی، واحد بینالمللی کیش، دانشگاه آزاد اسلامی، جزیره کیش، ایران
علیرضا روستا |
گروه مدیریت بازرگانی، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
داریوش جمشیدی |
گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خنج، فارس، ایران
نشانی اینترنتی
https://jte.sinaweb.net/article_140889_cfa34f3ca01e50dbf4eaa78188ca8db5.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات