این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۹۴۹-۹۷۲
عنوان فارسی
بررسی مساله مسیریابی- مکانیابی در سیستمهای بارانداز متقاطع چندگانه با استفاده از پنجره زمانی نرم در حالت چند هدفه
چکیده فارسی مقاله
بار انداز متقاطع، یک روش مناسبی است که منجر به کاهش هزینههای مدیریت موجودی و زمان تحویل سفارش مشتریان می شود. بدین منظور در این مقاله رویکرد جدیدی شامل ارتباط متقابل تمام عناصر درکل زنجیره تامین به طور خاص ارتباط مستقیم تولیدکنندهها - مشتریان و تعداد جابجایی وسایل نقلیه با تمرکز برکاهش هزینه منظور شده است. مدل ریاضی با لحاظ چند بارانداز متقاطع، تنوع تولیدکنندهها، مشتریان و دو هدف کمینهسازی هزینه کل عملیات، توالی حمل و نقل کامیونها طراحی گردیده است. از آنجا که مدل مقاله از نوع برنامهریزی خطی عدد صحیح صفر و یک بوده و متعلق به مسائل NP-hard است زمان حل آنها با افزایش ابعاد مساله به شدت افزایش مییابد. لذا برای پیدا کردن جوابهای نزدیک بهینه مساله از الگوریتم چندهدفه شبیه سازی تبرید MOSA 1و الگوریتم چند هدفه کلونی مورچگان MOACO 2 استفاده شده است . سپس این الگوریتمها با معیارهایی همچون زمان اجرا وفاصله از نقطه ایده آل با یکدیگر مقایسه شده و الگوریتم برتر درهر معیارمشخص گردید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بارانداز متقاطع، الگوریتم چند هدفه شبیهسازی تبرید، الگوریتم چند هدفه کلونی مورچگان،
عنوان انگلیسی
Designing a multi-objective mathematical model of routing-locating in multiple cross-dock systems using soft time window
چکیده انگلیسی مقاله
Cross docking is an appropriate method to reduce the warehouse space requirements, inventory management costs, and turnaround times for customer orders .This paper focuses on the optimization of the transportation cost and the planning of the movement of inbound and outbound trucks with multi cross dock and two different types of objective functions of minimizing total cost, minimize the number of transportation into the network inside the supply chain.. Since the paper model is a linear programming integer of zero and since these models belong to the NP-hard class, their solving time severely increases with increasing the problem dimensions. In this paper, to solve the model meta-heuristic algorithms have been used. The algorithms used in solving the model are Multiple Objective Simulated Annealing (MOSA) and Multiple Objective Ant Colony (MOACO) Algorithm. Finally, the model has been solved using two algorithms and computational experiments reported carefully to illustrate and compare designing and computational.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بارانداز متقاطع, الگوریتم چند هدفه شبیهسازی تبرید, الگوریتم چند هدفه کلونی مورچگان
نویسندگان مقاله
علی محتشمی |
گروه مدیریت صنعتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
علی نجفی |
دانشجوی دکتری تخصصی ، گروه مدیریت صنعتی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران
مقصود امیری |
دانشگاه علامه طباطبایی ، گروه مدیریت صنعتی ، تهران ، ایران
نشانی اینترنتی
https://jte.sinaweb.net/article_100449_b69ac12b4ba1537c3981139b76d2c1e1.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات