این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۲۴۱-۲۵۲
عنوان فارسی
بررسی تاثیر افزودنی نیمهگرم بر عملکرد روسازی انعطافپذیر بر روی بسترهای مختلف بر پایه نتایج مدلسازی عددی
چکیده فارسی مقاله
کاربرد اصلاحکننده و افزودنیها قیر عاملی است که بر ویژگیهای مخلوط آسفالتی تاثیر میگذارد، این مواد افزودنی میتواند عملکرد وپاسخ روسازی در برابر بارگذاری را نیز تغییر دهد.ساسوبیت به عنوان افزودنی برای تولید آسفالت نیمهگرم،استفاده میشود،تاکنون بررسی کاملی در مقیاس نرمافزاری از تاثیر این مصالح در عملکرد روسازی انجام نشده است، در این تحقیق سعی شدهاست بر پایه نتایج آزمایشگاهی و نرم افزار المان محدود، یک مدل سه بعدی از روسازی، که لایه رویهی آن از آسفالت نیمهگرم است توسعه یابد، و عکسالعملهای بحرانی روسازی در زیر لایه رویه و روی خاکبستر شناسایی شود. فرآیند تحقیق اینگونه است که، در متغیرهای مختلف روسازی که مدل شده، تغییراتی ایجاد شد و مقایسهای بین تغییر عکسالعملهای در روسازی شاهد و روسازی با ماده افزودنی انجام گردید به علاوه اثر تغییر در ضخامت رویه ومدول عکس العمل بستر از مواردی بوده است که این مطالعه به آنها توجه دارد. هدف از این پژوهش بررسی مقایسه عملکرد دو نوع مخلوط آسفالتی بر روی بستر معمولی و تثبیت شدهبود، نتایج تحلیلها نشان میدهد، استفاده از مواد افزودنی علاوه بر اینکه باعث افزایش مدول الاستیسیته رویه آسفالتی میشود، کرنش کششی زیر لایه آسفالتی در روسازی شاهد به میزان قابل توجهی را نیز کاهش میدهد، بعلاوه کرنش فشاری روی خاکبستر نیز کاهش می یابد. نتایج نشان داد، افزایش ضخامت لایه رویه آسفالتی در مقایسه با استفاده از افزودنی در کاهش کرنشهای بحرانی تاثیر بیشتری دارد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
روسازی انعطافپذیر، المان محدود، کرنشهای بحرانی، مدول الاستیسیته، ساسوبیت،
عنوان انگلیسی
Effect of Warm Additive on the Performance of Flexible Pavement on different Subgrade based on Numerical Analysis
چکیده انگلیسی مقاله
The application of additives is the factor affecting the properties of asphalt mixture. These additives can also change the performance and response of the pavement versus loading. Sassobite is used as an additive to produce warm asphalt. So far, there has not been done a complete study on the impact of these materials on the performance of the pavement, on the software scale. In this research, it has been tried to develop a three-dimensional model of pavement based on experimental results and by using finite element software, with its surface layer being from semi-warm asphalt and to identify critical reactions of the pavement under the surface layer and on the subgrade soil. The research process is such that changes were made in different modeled pavement variables, and a comparison was made between the variation of the reactions in the control pavement and the pavement having the additive. In addition, the effect of changes in the thickness of the pavement and the modulus of the subgrade has been the subject of this study. The aim of this study was to compare the performance of the two types of asphalt mixtures on conventional and stabilized subgrade. The results of the analysis show that the use of additives, in addition to increasing the modulus of elasticity of the asphalt pavement, significantly reduces the tensile strain of the asphalt substrate in the control pavement. In addition, the compressive strain on the subgrade also decreases. The results showed that increasing the thickness of the asphalt pavement layer in comparison with the use of the additive has a greater effect on the reduction of critical strains.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
روسازی انعطافپذیر, المان محدود, کرنشهای بحرانی, مدول الاستیسیته, ساسوبیت
نویسندگان مقاله
محمدمهدی خبیری |
دانشیار بخش راه و ژئوتکنیک، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه یزد، یزد، ایران
هادی وطن میدانشاهی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه یزد، یزد، ایران
نشانی اینترنتی
https://jte.sinaweb.net/article_87205_61aae95f66503b16aa9cd11a8c2b4b0f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات