این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۲۷۳-۲۸۸
عنوان فارسی
مدلسازی فراوانی تصادفات در گذرگاه های همسطح جاده و ریل ایران
چکیده فارسی مقاله
هدف از این مقاله بررسی فراوانی حوادث در گذرگاههای همسطح جاده و ریل ایران، به منظور ارائه راهکارهایی در جهت کاهش تعداد این نوع حوادث است. بررسی گذرگاههای همسطح از نظر فراوانی حوادث یکی از روشهای شناسایی گذرگاههای پرخطر و دارای ریسک در شبکه حمل و نقل ریلی هست. بدین منظور در مطالعه پیش رو، مدلی برای پیش بینی فراوانی تصادفات با نگاهی تازه به دادههای تصادفات سالهای اخیر گذرگاههای همسطح ایران ارائه میگردد. در این مطالعه از مشخصات 240 گذرگاه همسطح مجاز کشور ایران و اطلاعات تصادفات رخ داده در این گذرگاهها استفاده شده است. با استفاده از دادههای مذکور و بهره گیری از مدل دو جملهای منفی، فراوانی تصادفات رخ داده در هر یک از گذرگاههای همسطح مورد بررسی قرار گرفت. لازم به ذکر است که دادههای مورد استفاده در این مطالعه مربوط به تصادفات گذرگاههای همسطح ایران در بازه زمانی بین سالهای 1388 تا 1393 هست. نتایج حاصل از این مطالعه نشان دهنده مهم بودن عواملی همچون میانگین وسایل نقلیه عبوری روزانه، نوع روسازی جاده، موقعیت گذرگاه (درون شهری یا برون شهری) و سرعت قطارهای عبوری در فراوانی گذرگاههای همسطح مورد بررسی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ایمنی، گذرگاه های مجاز، گذرگاه همسطح، مدل پیش بینی فراوانی، مدل دو جمله ای منفی،
عنوان انگلیسی
Modeling of the Frequency of Accidents in Iran’s Railway Level Crossings
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this paper is to investigate the frequency of accidents in road and rail crossings of Iran in order to provide solutions to reduce the number of such incidents. Investigating the level crossing in terms of frequency of accidents is one of the methods for identifying hazardous and risky crossings in the rail transport network. For this purpose, in the forthcoming study, a model for predicting the frequency of accidents with a new look at the data of crashes in recent years is presented at the level crossings of Iran. In this study, the specifications of 240 authorized passageways in Iran and the crash data used in these passages have been used. Using these data and using the negative binomial model, the frequency of accidents occurred in each of the level crossings. It should be noted that the data used in this study are related to crashes of the Iranian level crossings in the period between 2009 and 2014. The results of this study indicate the importance of factors such as average daily traffic (ADT), type of road pavement, interstate or interstate location and the speed of trains in the frequency of highway crossings.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ایمنی, گذرگاه های مجاز, گذرگاه همسطح, مدل پیش بینی فراوانی, مدل دو جمله ای منفی
نویسندگان مقاله
مرتضی محسنی |
کارشناس ارشد، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
سیدعلی حسینی |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
مرتضى باقرى |
استادیار، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://jte.sinaweb.net/article_89831_52261819550ab553fb5adcc0a2a547f9.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات