این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۴۴۱-۴۵۵
عنوان فارسی
توسعه مدل های برآورد تاخیر کنترلی در میدان های چند خطه (مورد مطالعاتی : میدان های شهر کرمانشاه)
چکیده فارسی مقاله
روش های مختلفی برای برآورد تاخیر کنترلی میدانها ارایه شده است که اکثرا مبتنی بر گزارش شماره 572 برنامه هماهنگ ملی تحقیقات راه (میدانها در ایالات متحده)و محدود به میدانهای دوخطه می باشند این روابط برای تقاطعهای بدون چراغ و براساس عملکرد ترافیکی این تقاطعها بدست آمده اند.در این تحقیق میدانهای با تعداد خطوط ورودی و گردشی و شعاع جزیره میانی مختلف شبیه سازی شده و بر اساس نتایج شبیه سازی مدلهای تاخیر توسعه داده شدند.مدلسازی و صحت سنجی با استفاده از نرم افزار SPSS 22 و با روش های مختلف شامل رگرسیون خطی،رگرسیون غیر خطی،شبکه عصبی، آنالیز وزنی،رگرسیون طبقه ای بامقیاس بهینهوآنالیز حداقل مجموع مربعات انجام و مدل نهایی براساس بیشترین انتخاب شد.صحت سنجی مدل منتخب با مقایسه نتایج حاصل از مدلها و مقادیر اندازه گیری شده از مطالعات میدانی در سه میدان با شرایط هندسی و ترافیکی مختلف و انجام آزمون T صورت گرفت.بر اساس نتایج صحت سنجی اختلاف نتایج مدلهای شبیه سازی و مقادیر مطالعات میدانی بین صفر تا 14 درصد بود.در سه مورد مطالعاتی انتخاب شده میانگین اختلاف نتایج مدلهای شبیه سازی و مقادیر مطالعات میدانی برابر 3.3 و 4.8 و 6 درصد بود که بیانگر صحت مدلهای ارائه شده برای محاسبه تاخیر در میدان های چندخطه است.در این مقاله روابط تاخیر کنترلی بر اساس عملکرد ترافیکی میدان استخراج شد،بنابراین تطبیق بیشتری با عملکرد واقعی میدانها دارند.همچنین برای اولین بار این روابط برای میدانهای چند خطه ارائه شده اند و محدودیت تعداد خطوط میدانهای مورد مطالعه در آیین نامه های موجود(دوخطه)را نیز برطرف می کنند
کلیدواژههای فارسی مقاله
میدان های چند خطه، تاخیر کنترلی، شبیه سازی، مدل سازی،
عنوان انگلیسی
Developing of Estimating Multilane Roundabouts Control Delay Models (Case Study: Kermanshah Roundabouts)
چکیده انگلیسی مقاله
There have been various methods exhibited for roundabout control delay which mostly, predicated on NCHRP572 report(Roundabouts in the United States)and limited to bilinear roundabouts .These methods have been exhibited for unsignalized intersections and predicated on traffic behavior in these intersections. . In this research, the roundabouts with several input and circulating lanes have been simulated and respect to simulating outcomes, the control delay models developed. The model developing and sensitivity analysis done by SPSS22 software with applying different modeling methods as linear regression, non linear regression, neural networks, weight estimation, Optimal scaling and Least Squares Analysis and the best models selected as respect to maximum R-Square of developed models. Verification of the models is performed in comparison with results of models and measured amounts of field study in 3 roundabouts with different geometric and traffic conditions. According to this verification, in general, the difference between results of simulating models and field study measured amounts, was in range of 0 to 14 percents (in average less than 6 percents). In 3 selected case studies, the average differences between simulating models and field study measured amounts was 3.3 , 4.8 and 6 percentages ,which suggesting the validity of models, proposed for calculating the control delay of multilane roundabouts. In this paper, the roundabout control delay models has been acquired based on behaviour of roundabouts traffic, so there are more accommodation with real operation of roundabouts. Also these models have been proposed for multilane roundabouts initialy and overcome the limitations of existing models.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
میدان های چند خطه, تاخیر کنترلی, شبیه سازی, مدل سازی
نویسندگان مقاله
کامران رحیم اف |
گروه راه و ترابری ، دانشگاه پیام نور تهران شمال ، تهران ، ایران
محمود صفارزاده |
استاد ، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران ،ایران
محسن ارجمندی |
دانشجوی دکتری ، گروه راه و ترابری ، دانشگاه پیام نور تهران شمال ، تهران ، ایران
نشانی اینترنتی
https://jte.sinaweb.net/article_105032_c3d073d175fe1eda841faed982f77429.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات