این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۶۳-۸۴
عنوان فارسی
ارزیابی عملکردی استفاده از حرکت دوربرگردان بازشدگی های میانی به جای حرکت گردش به چپ مستقیم در تقاطع های چراغدار در احجام مختلف ترافیک گردش به چپ
چکیده فارسی مقاله
همواره وسایل نقلیه در تقاطعهای چراغدار با تاخیر زیادی مواجه هستند. تحقیقات نشان داده که حرکات گردش به چپ مستقیم (DLT) در تقاطعهای چراغدار، تعداد درگیریها را افزایش داده و در نتیجه موجب افزایش زمان انتظار میشوند. از این رو برای حل این مشکل، محققان و سازمانهای حمل و نقلی درصدد حذف این حرکات برآمده و راهکارهای غیرمرسوم را طراحی کردهاند. یکی از این راهکارها، استفاده از حرکت دوربرگردان در بازشدگی میانی به جای حرکت DLT است. در این تحقیق، استفاده از راهکار دوربرگردان به علاوه گردش به راست (UTRT) به جای حرکت DLT در سه تقاطع چراغدار درون شهری "تختی، شیخ صدوق و آذر-ملت" در شهر اصفهان و در احجام مختلف ترافیک گردش به چپ مورد مطالعه قرار گرفت. ابتدا از هر یک از تقاطعها در ساعت اوج به مدت یک ساعت (از بازه اوج) فیلمبرداری انجام گرفت. سپس مشخصات هندسی و ترافیکی آن در حالت میدانی و با استفاده از فیلمهای برداشتی استخراج شد. در ادامه با استفاده از نرمافزار سینکرو، سه تقاطع چراغدار ذکرشده در حالت DLT در شش سناریو و در حالت UTRT در هفت سناریو بهینهسازی شدند و از بهینهسازی چرخه زمان بندی تقاطعها، برای مدلسازی و شبیهسازی آنها در نرمافزار ایمسان استفاده گردید. نتایج شبیهسازی در نرمافزار ایمسان نشان داد که استفاده از راهکار UTRT به جای حرکت DLT، عملکرد تقاطعهای چراغدار را بهبود میبخشد. در اثر استفاده از این راهکار، شاخص عملکردی زمان سفر در تقاطعهای "تختی، شیخ صدوق و آذر-ملت" به ترتیب 76 تا 85، 36 تا 64 و 65 تا 84 درصد کاهش یافت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
حرکت دوربرگردان، حرکت گردش به چپ مستقیم، نرمافزار ایمسان،
عنوان انگلیسی
An Evaluation of using U-Turn Movement at Midblock Median Openings Instead of Direct Left Turn at Signalized Intersections with Different Left Turn Traffic Volume
چکیده انگلیسی مقاله
Vehicles always have been experiencing delay at signalized intersections. Research has shown that direct left turn movements (DLT) at signalized intersections increase the number of conflicts, and this may lead to increase the waiting time. To address this issue, unconventional alternatives have been proposed. One of these alternatives is using the U-turn movement at the midblock median openings instead of the DLT movement. In this research, the method of using U-turn followed by a right turn (UTRT) movement instead of DLT at three signalized intersections namely Takhti, Sheikh Sadoogh and Azar-Mellat in Isfahan in the presence of different volumes of left turn traffic was studied. At the first step, for the data collection, videotaping for one hour was done at each intersection at the peak hour. Then by using field study method, the geometric and traffic specifications were extracted. Having used Synchro software, the three signalized intersections were optimized in six different scenarios using different left-turn traffic volume and in UTRT mode in seven scenarios as well. Going further, using the optimized timing schemes, the aforementioned intersections were modeled in the Aimsun software in order to evaluate the traffic performance of the proposed method. The simulation results in the Aimsun showed that the use of UTRT alternatives instead of DLT movement, improved performance of the signalized intersections. Using this alternative ended in the reduction of the travel time at Takhti, Sheikh Sadoogh and Azar-Mellat intersections 76 to 85, 36 to 64, and 65 to 84 percent, respectively.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
حرکت دوربرگردان, حرکت گردش به چپ مستقیم, نرمافزار ایمسان
نویسندگان مقاله
امیرمسعود رحیمی |
دانشکده مهندسی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
احمد اکبرزاده |
دانشکده مهندسی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
محمود اکبرزاده |
دانشکده مهندسی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
آرش مظاهری |
دانشکده مهندسی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران
نشانی اینترنتی
https://jte.sinaweb.net/article_88170_0ed8535b2c04bd4baa8de8a37a4d3754.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات