این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
مهندسی شیمی ایران
، جلد ۱۸، شماره ۱۰۷، صفحات ۲۸-۴۵
عنوان فارسی
تحلیل جریان دوفازی در ناحیۀ گردش مجدد محفظۀ احتراق یکموتور توربین گاز با تغییر در شاخصهای هندسی مؤثر
چکیده فارسی مقاله
هدف از اینپژوهش تحلیل دوفازی جریان در ناحیۀ گردش مجدد محفظۀ احتراق یکتوربین گاز با تغییر در شاخصهای هندسی مؤثر سوئیرلر آن است. جریانهای چرخشی طبیعی و اجباری که در اثر هندسۀ محفظۀ احتراق و شرایط میدان جریان ایجاد میشوند، تأثیر چشمگیری بر احتراق و اختلاط هوا و سوخت دارند. در اینمطالعه، بهمنظور بررسی اثرهای تزریق جریان چرخشی در محفظۀ احتراق، از روش حجم محدود و شبکهبندی نامنظم در یک نرمافزار تجاری دینامیک سیالات محاسباتی استفاده و بررسی شاخصی انجام شدهاست. نتیجههای بهدستآمده نشان میدهد افزایش عدد چرخش، حجم ناحیۀ گردش مجدد را در ناحیۀ اولیۀ محفظۀ احتراق افزایش میدهد و باعث افزایش شدت آشفتگی و بهبود اختلاط هوا و سوخت میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شبیهسازی جریان دوفازی، توربین گاز، محفظۀ احتراق، سوئیرلر، ناحیۀ گردش مجدد،
عنوان انگلیسی
Two-Phase Flow Analysis in the Recirculation Region of a Gas Turbine Combustion Chamber by Changing Effective Geometrical Parameters
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study is to analyze the two-phase flow in the recirculation region of a gas turbine combustion chamber by changing the effective geometrical parameters of its swirler. The natural and forced rotational flows caused by the geometry of the combustion chamber and flow field conditions have significant effects on combustion and air-fuel mixing. In this study, finite volume method and unstructural meshing are used in a commercial computational fluid dynamics software package in order to investigate the effects of rotational flow injection in combustion chamber and to carry out a parametric study. The obtained results show the volume of the recirculation zone in the primary area of the combustion chamber increases as the swirl number rises. This increases the turbulence intensity and improves air-fuel mixing.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
شبیهسازی جریان دوفازی, توربین گاز, محفظۀ احتراق, سوئیرلر, ناحیۀ گردش مجدد
نویسندگان مقاله
محمد مزیدی شرف آبادی |
پژوهشگاه صنعت نفت
محمد ایازی |
پژوهشگاه صنعت نفت
محسن ساری |
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
نشانی اینترنتی
https://www.ijche.ir/article_111091_317f8ab08324a007faac30d45d66c546.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات