این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
مهندسی و مدیریت کیفیت
، جلد ۱۲، شماره ۲، صفحات ۲۲۱-۲۵۰
عنوان فارسی
اخذ تصمیمات بهینه سطح کیفیت و طول دوره وارانتی و تبلیغات در یک زنجیرهتأمین دو سطحی
چکیده فارسی مقاله
تبلیغات مشارکتی یکی از راههایی است که تولیدکنندگان و خردهفروشان میتوانند در برنامههای تبلیغاتی مشارکت کنند. ﻧﺮخ ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از درصدی از هزینههای تبلیغات محلی که تولیدکننده با پرداخت آن موافق است. در این تحقیق، همکاری در تبلیغات توسط دو تابع متفاوت، همراه با تصمیمات قیمتگذاری، مدت وارانتی و سطح کیفت، در زنجیرهتأمین دوسطحی در نظر گرفته میشود. تقاضا تحت تاثیر قیمت، تبلیغات، مدت وارانتی و سطح کیفت بوده و اعضا میتوانند تبلیغات مشارکتی داشتهباشند. از بازیهای غیرهمکارانه و همکارانه بعنوان ابزاری برای حل مسئله استفاده میشود. به دلیل پیچیدگی مدل ریاضی، از الگوریتم فراابتکاری الهام گرفته از اپتیک استفاده میشود. مشاهده شد که مجموع سودی که دو طرف در بازی غیرهمکارانه کسب میکنند، کوچکتر از سود کل سیستم در حالت همکارانه است. سود هر عضو نیز درحالت غیرهمکارانه کمتر از حالت همکارانه است. همچنین تحلیل حساسیت روی برخی پارامترها از جمله پارامترهای مرتبط با کیفیت محصول انجام شدهاست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الگوریتم ملهم از اپتیک (OIO)، قیمت گذاری، تبلیغات، سطح کیفیت، وارانتی، نظریهبازیها.،
عنوان انگلیسی
Making optimal decisions of quality level, warranty period and advertising in a two-level supply chain
چکیده انگلیسی مقاله
Emphasizing the importance of competition and cooperation in supply chains caused a resurgence of game theory as a tool for the analysis of interactions in a supply chain. The development of the business and the complexity of retailing requires a change in the advertising approaches. Affiliate advertising is one of the ways that manufacturers and distributors can jointly participate in advertising programs. Therefore, a variable is defined as the participation rate, which is a percentage of local advertising costs that the producer agrees to pay. In this research, we consider cooperation in advertising during two different advertising function models along with pricing decisions, warranty period and quality level, in a two-level supply chain. Therefore, demand will be affected by price, advertising, warranty period and quality level. Manufacturer and retailer can have cooperative advertising. The theory of non-cooperative and cooperative games is the tool used to solve this problem. Due to the complexity of the model, a meta-heuristic algorithm, the optics inspired optimization, which is a population-based search algorithm, is used to solve the problem. In this research, it was observed that the sum of the profits claimed by both parties in the non-cooperative game is smaller than the profit of the whole system in the cooperative game, and the profit of each individual is also lower in the non-cooperative state than in the cooperative state. Therefore, cooperation between two players increases their profits. Also, sensitivity analysis has been done on some parameters, including parameters related to product quality.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
الگوریتم ملهم از اپتیک (OIO), قیمت گذاری, تبلیغات, سطح کیفیت, وارانتی, نظریهبازیها.
نویسندگان مقاله
علی حسین زاده کاشان |
دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مهندسی صنایع و سیستمها،گروه سیستمهای اقتصادی و اجتماعی
تینا سردشتی |
دانشکده مهندسی صنایع و سیستمها
نشانی اینترنتی
https://www.pqprc.ir/article_168647_098c314f14b59c2acad47e46732c9ff0.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات