این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۲۱، شماره ۴، صفحات ۶۵-۷۸
عنوان فارسی
تحلیل تجربۀ زیستۀ دبیران ورزش از بیعدالتی در ورزش مدارس مناطق محروم
چکیده فارسی مقاله
تحقیق حاضر ازجمله تحقیقات کیفی است که بهصورت میدانی اجرا شده است. روش کیفی مورد استفاده در تحقیق حاضر از نوع پدیدارشناسی بود. مشارکتکنندگان در این پژوهش شاملِ معلمان ورزش در مناطق محروم بودند. برای اجرای کار از روش نمونهگیری هدفمند و با رویکرد نمونهگیری همگون و درعینحال با رعایت حداکثر تنوع نمونهگیری استفاده شد. نمونهگیری تا رسیدن به اشباع نظری شکل گرفت. درنهایت تعداد 15 مصاحبه در این خصوص انجام شد. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر مصاحبۀ نیمهساختاریافته بود. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از تحلیل موضوعی استفاده شد. بر اساس نتایج، 5 عامل جسمی، روانی، تربیتی، آموزشی و ورزشی در بیعدالتی در ورزش مدارس مناطق محروم تأثیرگذار است. به مدیرانِ فعال در این زمینه پیشنهاد میشود با رفع مشکلات پیشِ روی ورزش مدارس در مناطق محروم ازجمله اختصاص بودجۀ بیشتر، نیروی انسانی باانگیزهتر و امکانات بیشتر شرایط شرکت دانشآموزان این مناطق را در فعالیتهای ورزشی بیشتر کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
جسمی، روانی، تربیتی، آموزشی، ورزشی،
عنوان انگلیسی
Analysis of sport teachers' lived experience of injustice in school sports at the deprived areas
چکیده انگلیسی مقاله
The present study is one of the qualitative researches that was conducted as the field work. The qualitative method used in this study was phenomenological. Participants included the sport teachers in the deprived areas. Purposeful sampling method was used with homogeneous sampling approach, while observing the maximum sampling diversity. Sampling was done until the theoretical saturation was reached. Finally, 15 interviews were conducted in this regard. The research tool was a semi-structured interview. Thematic analysis was used to analyze the data. The results showed that 5 physical, psychological, educational, training and sport factors are influential on the injustice at the schools' sport in the deprived areas. The principals are suggested to improve the conditions for the students in these areas, so that they could participate in the sport activities by solving the problems of sport at schools in the deprived areas, such as allocating more funds, more motivated manpower and more facilities.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
جسمی, روانی, تربیتی, آموزشی, ورزشی
نویسندگان مقاله
روح الله علی نیا |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران.
مجتبی احمدی |
استادیار گروه تربیت بدنی، واحد بندرگز، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرگز، ایران
زین العابدین فلاح |
دانشیار گروه تربیت بدنی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران
طاهر بهلکه |
استادیار گروه تربیت بدنی، واحد گرگان، دانشگاه آزاد اسلامی، گرگان، ایران
نشانی اینترنتی
https://noavaryedu.oerp.ir/article_163605_0fdb83ecc4063e7f6fbc3860f46134cf.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات