این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 29 آذر 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۲۱، شماره ۴، صفحات ۷۹-۱۰۴
عنوان فارسی
فراترکیب مهارتهای کوانتومی مدیران در اجرای یادگیری ترکیبی
چکیده فارسی مقاله
هدف از این پژوهش شناسایی مؤلفههای مهارتهای کوانتومی مدیران در اجرای یادگیری ترکیبی است. روش پژوهشْ کیفی و از نوع فراترکیب است. دادهها ازطریق بررسی اسناد و منابع علمی، مرتبط با موضوع پژوهش در 31 سال اخیر (1990 تا 2021)، گردآوری شده است. بدین منظور کلیدواژههای مرتبط در پایگاههای معتبر علمی جستوجو شدند و درنهایت 31 منبع برای بررسی نهایی انتخاب شد. بهمنظورِ افزایش اعتبار و قابلیت اطمینان، اسناد بهصورت جداگانه کدگذاری شدند. میزان توافق میان دو کدگذار 89/ 0 درصد بهدست آمد. پس از بررسی و تحلیل محتوای منابع، به روش کدگذاری، مهارتهای کوانتومی مدیران در سه بُعد شناخت کوانتومی، عمل کوانتومی و اعتماد کوانتومی با 17 مؤلفه استخراج شد. در بعد شناخت کوانتومی مؤلفههای آموزش و آگاهی، جریان باز اطلاعات، توسعۀ حرفهای و ماهیت یادگیری ترکیبی، در بعد عمل کوانتومی مؤلفههای رهبری، مدیریت، محیط معنوی، زیرساختهای آموزشی، منابع انسانی، پشتیبانی فنی، زیرساختهای فناوری و منابع مالی و در بعد اعتماد کوانتومی مؤلفههای خودسازماندهی، ایجاد جوّ اعتماد و اطمینان، موقعیتشناسی، نظارت و بازخورد و ایجاد انگیزه استخراج شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مهارتهای کوانتومی، یادگیری ترکیبی، مدیران، پارادایم کوانتومی، فراترکیب،
عنوان انگلیسی
Meta-synthesis of the principals' quantum skills in implementing blended learning
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to identify the components of principals' quantum skills in implementing blended learning. The research method was qualitative of the meta-synthesis type. Data has been collected by reviewing the scientific documents and sources related to the research topic in the last 31 years (1990 up to 2021). For this purpose, the related keywords were searched in the valid scientific databases and finally 31 sources were selected for the final review. In order to increase the credibility and dependability, the documents were coded separately and the percentage of agreement between the two coders was 0.89. After reviewing and analyzing the content of resources by the coding method, the quantum skills of principals in 3 dimensions of quantum knowing, quantum action and quantum trust were extracted with 17 components. In the dimension of quantum knowing, the components of education and awareness, open flow of information, professional development and the nature of blended learning, in the dimension of quantum action, the components of leadership, management, spiritual environment, educational infrastructure, human resources, technical support, technology infrastructure and financial resources, and in the dimension of quantum trust, the components of self-organization, creating the atmosphere of trust and confidence, situationism, monitoring and feedback and motivating were extracted.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
مهارتهای کوانتومی, یادگیری ترکیبی, مدیران, پارادایم کوانتومی, فراترکیب
نویسندگان مقاله
محمدرضا سرمدی |
استاد، گروه علوم تربیتی، دانشکدۀ علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
بیتا عبدالحسینی |
پژوهشگر پسادکتری، گروه علوم تربیتی، دانشکدۀ علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
حسن رضا زین آبادی |
دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://noavaryedu.oerp.ir/article_163626_501b9f4ea2ce912f3d77492e742e550d.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات