این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۱۹، شماره ۴، صفحات ۷-۳۸
عنوان فارسی
سنتزپژوهی عوامل کلیدی موفقیت در آموزش و توسعه حرفهای از طریق بازیوارسازی بر مبنای مدل روبرتس
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در آموزش و توسعه حرفهای معلمان از طریق بازیوارسازی (گیمیفیکیشن) است. پژوهش حاضر از لحاظ نوع داده کیفی و روش آن سنتزپژوهی است. پژوهشهای علمی معتبری از سال 2010 تا 2019 در مورد آموزش و توسعه حرفهای از طریق بازیوارسازی در پایگاههای تخصصی و علمی داخل و خارج از کشور ثبت شدهاند. ابتدا با استفاده از کلیدواژههای بازینمایی، بازیوارسازی و ... و بر اساس معیار ورود، 325 پژوهش علمی شناسایی و سپس با توجه به معیار خروج، تعداد 288 مقاله کنار گذاشته و در نهایت 37 پژوهش برای تحلیل نهایی انتخاب شدند. دادههای پژوهش از تحلیل کیفی اسناد مورد مطالعه گردآوری شدند د و برای تجزیه و تحلیل کیفی اسناد از «الگوی شش مرحلهای سنتزپژوهی روبرتس» با استفاده از روشهای کدگذاری خط به خط «10 MAXQDA» استفاده شد. بر اساس کدهای شناساییشده، 39 کد باز، 13 مقوله و 5 مضمون (عامل) استخراج شدند که عبارتاند از عوامل 1. فردی، 2. ساختاری، 3. طراحی بازینمایی، 4. میان فردی، 5. آموزشی. در طراحی و اجرای دوره آموزشی و توسعه حرفهای معلمان بر مبنای بازیوارسازی داشتن طرحی راهبردی و شناخت صحیح کاربران از پیششرطهای موفقیت در اینگونه دورههاست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش و توسعه حرفهای معلمان، سنتزپژوهی روبرتس، بازیوارسازی،
عنوان انگلیسی
Meta-synthesis study of key factors of success in education and professional development through gamification based on Roberts model
چکیده انگلیسی مقاله
The present study was conducted to identify the key factors of success in teacher training and professional development through gamification. The approach of the present study was qualitative and its method was meta-synthesis. The research population consisted of the entire valid research documents on education and professional development through gamification which were collected from the nationwide and international academic research databases from 2011 to 2019. Initially, 325 scientific documents were identified using the keyword of gamification, and based on inclusion criteria. Then 288 articles were excluded according to the exclusion criteria and finally 37 documents were selected for the final analysis. Data was collected through the qualitative analysis of the studied documents. The six-step pattern of Roberts' research synthesis was used. MAXQDA 10 software was used for open and axial coding. Based on the identified codes, 5 themes (factors), 13 categories and 39 open codes were extracted. The 5 factors included: 1) Personal, 2) Interpersonal, 3) Structural, 4) Gamification design, and 5) educational. The results indicated that in order to be successful in designing teacher training and their professional development courses based on gamification, it is necessary to have a good understanding of the users and also there should be a good strategic planning.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آموزش و توسعة حرفهای معلمان, سنتزپژوهی روبرتس, بازیوارسازی
نویسندگان مقاله
نادیا سلیمانی |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
کورش فتحی واجارگاه |
استاد تمام، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
محمد علی حسینی |
دانشیار، گروه آموزشی مدیریت توانبخشی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، تهران، ایران
محمود حقانی |
استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://noavaryedu.oerp.ir/article_121547_fd9eeae67063e65722402f58f10f49c0.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات