این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
نوآوری های آموزشی
، جلد ۱۹، شماره ۴، صفحات ۳۹-۶۴
عنوان فارسی
آموزش مبتنی بر تجسم خلاقانه از منظر انواع دانش رهیافتی بر الزام تدریس هنر در مدارس
چکیده فارسی مقاله
به منظور دستیابی به تعریف درست و تبیین آنچه امروز به عنوان دانش میشناسیم، یکی از کوششهای انجام شده، دستهبندی انواع دانش است. اما مشکل این است که گاهی مبنای دستهبندی از خود آن مهمتر میشود. هدف از نگارش این مقاله دستیابی به مبنای درست دستهبندی انواع دانش بوده است تا از این رهگذر به این سؤال پاسخ داده شود که: «چه رابطهای بین انواع دانش شناختهشده و انواع فراموششده آن وجود دارد؟»در ادامه، ضمن ترسیم ماتریس متقاطع از مؤلفههای سازنده انواع دانش، در این مقاله بدین موضوع پرداخته شده است که «دانش تجسمی» را میتوان حلقه مغفول اتصالدهنده انواع دانش در نظر گرفت که متضمن ارتباط درست بین انواع دانش خواهد بود. در واقع میتوان این دانش را به عنوان فضای ترکیب انواع دیگر دانش محسوب کرد. از سوی دیگر، پرداختن به نوع چهارم دانش، رهیافتی خواهد بود بر الزام تدریس هنر در مدارس؛ چرا که به نظر میرسد دانش تجسمی، بیش از هر دیسیپلین و برنامه دیگری میتواند در برنامـه درسی هنر مورد توجه قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
انواع دانش، مدیریت دانش، خلاقیت، آموزش هنر، تجسم،
عنوان انگلیسی
Creative visualization-based education from the perspective of all types of knowledge: An approach on requirement of art teaching at schools
چکیده انگلیسی مقاله
Today, categorization is an attempt for achieving the correct definition and explanation of what is known as knowledge. But the problem is that sometimes the categorization basis would be more important than the categorization itself. The purpose of this paper was to achieve the correct basis of knowledge categorization and thereby this question would be answered: “what is the relationship between all kinds of known knowledge and the forgotten ones”? In this paper and in what follows, while drawing the crossover matrix of all knowledge-forming components, this issue has been considered that “visual knowledge” can be the neglected link which connects all types of knowledge and ensures the correct relationship among them. In fact, this knowledge can be considered as the space for combining the other types of knowledge. On the other hand, addressing the fourth type of knowledge would be an approach on the requirement of art teaching at schools; as it seems that visual knowledge can be considered more than any other discipline and program in the art curriculum.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
انواع دانش, مدیریت دانش, خلاقیت, آموزش هنر, تجسم
نویسندگان مقاله
غلامعلی احمدی |
دانشیار گروه مطالعات برنامه درسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایران
علیرضا امینی زرین |
استادیار گروه علوم تربیتی دانشکده رفاه، تهران، ایران
آیدین مهدیزاد تهرانی |
دکترای برنامهریزی درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://noavaryedu.oerp.ir/article_121548_3e6643469922c7197328d13df54546dd.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات