این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نوآوری های آموزشی، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۵۳-۷۴

عنوان فارسی سه سوسازی: راهبردی برای نوآوری در پژوهش های آموزشی
چکیده فارسی مقاله سه سوسازی، راهبردی مناسب برای بهبود پژوهش و ارزشیابی است که ایده اولیه آن در دهه 1960 مطرح شد. در این رویکرد، تلفیقی از روش های مختلف کمی و کیفی در فرایند پژوهش به کار گرفته می شوند. به بیان کامل تر، روش های گوناگونی برای گردآوری داده ها، ارزشیابی و داوری بر روی داد ه ها، و بازنمایی یافته ها استفاده می شوند تا تبیین هایی منطقی و معتبرتر از پدیده یا مسئله پژوهشی به دست آید. سه سوسازی از تبیین های ناقص، سطحی، و ساد هانگارانه جلوگیری میکند. چهار نوع شناخته شده آن عبارتند از؛ سه سوسازیداد ه ها، سه سوسازی محقق، سه سوسازی نظری، و سه سوسازی روش شناختی.علاوه بر این، نوع دیگری از سه سوسازی بر مبنای اندیشه های آیزنر تبیین میشود که «سه سوسازی در بازنمایی یافته ها » نامیده شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سه سو سازی، رو ششناسی، روش تحقیق کمّی، روش تحقیق کیفی، رو ش تحقیق ترکیبی،

عنوان انگلیسی Triangulation: A strategy for innovating in educational researches
چکیده انگلیسی مقاله Triangulation is a suitable strategy for improving research and evaluation. Its’ primary idea was introduced in the mid of 1960s. In this approach, an integration of different quantitative and qualitative methods are used inthe process of inquiry. In other words, in this approach the use of various methods for gathering, evaluating, and judging on data, and representing findings is recommended. The major purpose is obtaining more valid and reliable explanations for research phenomenon or problem. Triangulation prevents imperfect, superficial, and naive explanations. Four known kinds of triangulation are: data triangulation, researcher triangulation, theoretical triangulation, and methodological triangulation. In addition, Elliot Eisner introduces another kind of triangulation which is known as triangulation infindings’ representation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله سه سو سازی, رو ششناسی, روش تحقیق کمّی, روش تحقیق کیفی, رو ش تحقیق ترکیبی

نویسندگان مقاله سید احمد مدنی بروجنی |
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه اصفهان

احمد رضا نصر |
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان.(


نشانی اینترنتی https://noavaryedu.oerp.ir/article_135687_d67b95daaf9f03d115a6dc09543fcb3d.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات