این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۱۵، شماره ۵۵، صفحات ۱۲۰-۱۳۲
عنوان فارسی
بررسی آموزش در کلاس های چند پایه در همه گیری بیماری کرونا: مطالعه موردی در استان مرکزی
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر باهدف تحلیل آموزش در کلاسهای چندپایه در ایام شیوع بیماری کرونا و آموزش مجازی صورت گرفته است. بدین منظور از رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی توصیفی استفاده شد. جامعهی آماری شامل 187 نفر از معلمان مدارس ابتدایی چندپایه در سالهای 1399-1400 در استان مرکزی است که 5 معلم بهصورت هدفمند انتخاب شدند، سپس 10 معلم دیگر از طریق معرفی نفرات قبلی بهصورت نمونهگیری گلوله برفی شناسایی و موردمطالعه قرار گرفتند. اطلاعات این پژوهش از مصاحبه با 15 نفر به حد اشباع رسید. جهت جمعآوری دادهها از مصاحبه نیمه سازمانیافته استفاده شد. تجزیهوتحلیل دادهها با الگوی کلایزی و در طی 7 مرحله شامل: مطالعهی دقیق مصاحبهها، استخراج مضامین اصلی، فرموله کردن معانی شناخته شده، دستهبندی کدها، تلفیق کدها، روشن شدن ساختار پدیده، اعتبارسنجی نهایی؛ انجام شد. یافتههای حاصل از پژوهش در 5 مضمون اصلی شامل تغییر ساختار کلاسهای چندپایه، دانشآموزان، والدین، معلمان و امکانات آموزشی و 17 مضمون فرعی قرار گرفت. نتایج نشان میدهد در ایام شیوع بیماری کرونا آموزش در کلاسهای چندپایه، از حالت چندپایه بودن خارج شده است و درنتیجه از مزایای این نوع آموزش کاسته شده است. همچنین محدودیتهای آموزش مجازی در کلاسهای چندپایه ناشی از عدم دسترسی به گوشی هوشمند و اینترنت بیشتر بروز پیدا کرده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش مجازی، دورهی ابتدایی، کلاسهای چندپایه، همهگیری کرونا،
عنوان انگلیسی
Analysis of Education in Multi-Grade Classes of COVID-19 Pandemic Conditions: A Case Study in Markazi Province
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to analyze the education in multi-grade classes in the days of coronary heart disease and virtual education. For this purpose, a qualitative approach and a descriptive phenomenological method were used. The statistical population includes 187 teachers of multi-grade primary schools in the years 2020-2021 in Markazi province. 5 teachers were purposefully selected, then 10 other teachers were identified and studied by introducing the previous ones by snowball sampling. Were located. The data of this study were saturated from interviews with 15 people. Semi-organized interviews were used to collect data. Analyzing the data with a clause pattern and during 7 steps including: careful study of interviews, extraction of main themes, formulation of known meanings, classification of codes, integration of codes, clarification of the structure of the phenomenon, final validation; Done. Findings of the research were divided into 5 main themes including restructuring of multigrade classrooms, students, parents, teachers and educational facilities and 17 sub-themes. The results show that in the days of the outbreak of coronary heart disease, education in multi-grade classes has been removed from being multi-grade and as a result, the benefits of this type of training have been reduced. Also, the limitations of e-learning in multi-grade classes due to lack of access to smartphones and the Internet have become more apparent.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
آموزش مجازی, دورهی ابتدایی, کلاسهای چندپایه, همهگیری کرونا
نویسندگان مقاله
کتایون حمیدی زاده |
استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
https://www.jiera.ir/article_145984_39d878ca50f542c3bee4b2a0a5e2fb3f.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات