این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۱۵، شماره ۵۴، صفحات ۸۰-۹۰

عنوان فارسی شناسایی و ارائه شبکه مضامین مربی‌گری سازمانی برای مدیران دانشگاه‌ها
چکیده فارسی مقاله مربی‌گری مدیران در سازمان به‌عنوان یکی از روش‌های کارآمد در پرورش منابع انسانی، می‌تواند یک مهارت ضروری برای آموزش کارکنان و افزایش رفتارهای اثربخش کارکنان باشد. لذا هدف این پژوهش، شناسایی و ارائه شبکه مضامین مربی‌گری سازمانی برای مدیران دانشگاه‌ها بود که به روش کیفی انجام شد. روش پژوهش کیفی از نوع تحلیل مضمون با رویکرد استقرایی بود. حوزه پژوهش 45 عنوان متن مندرج در سایت‌های علمی از سال‌های 1999 تا 2019 بود. یافته‌ها نشان داد بعد از حذف مضامین تکراری و تلخیص مضامین مشابه 50 مضمون پایه، سپس 9 مضمون سازمان دهنده (توسعه تعاملات سازمانی، مدیریت مشارکتی، تشکیل گروه‌های کارآمد، تأکید بر روابط انسانی، اخلاق‌مداری، توسعه منابع انسانی، هدف مداری، تدوین شاخص‌های عملکرد، طراحی چرخه یادگیری سازمانی) و درنهایت 3 دسته مضمون فراگیر تحت عنوان (هم‌افزایی سازمانی، رویکرد انسان‌گرایانه و فرآیندمحوری) شناسایی شد. با استفاده ازنظر صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه روایی محتوایی آن با استفاده از روش لاوشه به دست آمد و همه مضامین تأیید شدند. همچنین با استفاده از روش هولستی پایایی این مرحله 94/0 به دست آمد. درنهایت شبکه مضامین مربی‌گری سازمانی برای مدیران دانشگاه‌ها طراحی و ارائه شد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دانشگاه، شبکه مضامین، مربی‌گری سازمانی، مربی‌گری مدیران،

عنوان انگلیسی Identifying and Presenting a Network of Organizational Coaching Themes for Universities Managers
چکیده انگلیسی مقاله Coaching managers in the organization, as one of the effective methods in developing human resources, can be an essential skill for training employees and increasing effective employee behaviors. Therefore, the purpose of this study was to identify and present a network of organizational coaching topics for university managers, which was done qualitatively. The research method was inductive content analysis with inductive approach. The field of research was 45 titles of text contained in scientific databases from 1999 to 2019. Findings showed that after eliminating duplicate themes and summarizing similar themes, 50 basic themes, then 9 organizing themes (development of organizational interactions, participatory management, formation of efficient teams, emphasis on human relations, ethics, human resource development, goal orientation, formulation) Performance indicators (organizational learning cycle design) and finally 3 categories of inclusive themes were identified under the headings of (Organizational synergy, humanistic approach and process-oriented). Using the opinion of experts and university professors, its content validity was obtained using the Lawshe method and all themes were confirmed. Also, using Holsti's method, the reliability of this step was 0.94. Finally, a network of themes for universities managers was designed and presented.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله دانشگاه, شبکه مضامین, مربی‌گری سازمانی, مربی‌گری مدیران

نویسندگان مقاله مرسا آذر |
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران

فریبا کریمی |
استاد، گروه مدیریت آموزشی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران

محمدعلی نادی |
استاد، گروه مدیریت آموزشی، واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران


نشانی اینترنتی https://www.jiera.ir/article_141291_9c253865a00d6a06d92330c543efcbd9.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات