این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 3 دی 1404
پژوهش در نظام های آموزشی
، جلد ۱۵، شماره ۵۲، صفحات ۱۷-۳۲
عنوان فارسی
طراحی نظام آموزشی سطوح مدیریتی شعب بانک پارسیان (روسا، معاونین و کاربران ارشد) مبتنی بر شایستگی
چکیده فارسی مقاله
هدف این پژوهش طراحی نظام آموزشی سطوح مدیریتی شعب بانک پارسیان مبتنی بر شایستگی بود. روش پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی و از نوع کاربردی بود و در آن از رهیافت ترکیبی ( کمی – کیفی) استفاده شده است. جامعه مورد مطالعه در مرحله کیفی شامل کلیه مطلعین کلیدی و خبرگان حوزه آموزشی بانک و دانشگاه و در بخش کمی تمامی رؤسا، معاونین و کاربران ارشد شعب بانک پارسیان سراسر کشور در سال 1397 بود. برای نمونه در بخش کیفی 8 نفر مدرس 8 نفر خبره در زمینه طراحی نظام آموزشی و 4 نفر از مدیران و رؤسای بانک پارسیان با روش نمونهگیری هدفمند تا مرحله اشباع نظری انتخاب شدند. برای محاسبه حجم نمونه در بخش کمی طبق جدول مورگان 294 نفر بدست آمد. در گردآوری دادهها در بخش کیفی از مصاحبه نیمه ساختمند استفاده شد و در بخش کمی از پرسشنامه محقق ساخته برای اندازهگیری سطوح شایستگی مدیران استفاده شد. برای تحلیل دادهها در بخش کمی از روش آماری تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. جهت ارائه مدل نهایی تحقیق از روش حداقل مربعات جزئی و نرمافزار اسمارت پی ال اس نسخه 3 استفاده شد. نتایج نشان داد مولفههای فردی، بین فردی، سازمانی و محیطی در سطح اطمینان 99 درصد به عنوان مولفههای نظام آموزشی سطوح مدیریتی شعب بانک پارسیان مبتنی بر شایستگی هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
طراحی نظام آموزشی، سطوح مدیریتی شعب، شایستگی، مدل شایستگی،
عنوان انگلیسی
Designing the educational system for the management levels of Parsian Bank Branches (senior executives, senior executives) Competency-Based
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of this study was to design a training system for levels of management of Parsian Bank Branches based on merit. The methodology of this research is descriptive-correlational and of applied type in which the combination (quantitative-qualitative approach) is used. The population studied at the qualitative stage included all the key informants and experts in the field of banking and university, and in the quantitative section of all the heads, deputies and senior users of Parsian Bank branches throughout the country, whose number was 1260 in 1397. In this regard, For example, in the qualitative part of 8 teachers, 8 experts in designing the educational system and 4 managers and heads of Parsian Bank were selected through targeted sampling method to theoretical saturation stage. In order to calculate the sample size in a small section, according to the Morgan table, 294 were obtained. In the qualitative section, semi-structured interviews were used to collect the data. In a small section, a researcher-made questionnaire was used to measure the competency levels of managers. For data analysis, a confirmatory factor analysis was used. In order to present the final model, the least squares method and the software of SmartPlus 3 were used. The results showed that individual, interpersonal, organizational and environmental components are 99% confidence level as components of the educational system of the levels of management of the Parsian Bank Branches based on merit.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
طراحی نظام آموزشی, سطوح مدیریتی شعب, شایستگی, مدل شایستگی
نویسندگان مقاله
مهرناز افشار |
مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران
اصغر شریفی |
علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، رودهن، ایران
مالک میرهاشمی |
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
نشانی اینترنتی
https://www.jiera.ir/article_131166_5a5c41ea973c3beedfcd66c6b922f607.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات