این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش در نظام های آموزشی، جلد ۱۴، شماره ۵۱، صفحات ۱۵۹-۱۷۴

عنوان فارسی اثر آگاهی از برند محوطه‌ها و بناهای ثبت میراث جهانی بر یادگیری تجربی کودکان از برند مقصدهای گردشگری
چکیده فارسی مقاله هدفِ از پژوهش حاضر بررسی تأثیر سفرهای آموزشی کودکان بر یادگیری تجربی آن‌ها بود. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی والدین کودکانِ (4 تا 7 سال) که با تور تفریحی از محوطه میراث فرهنگی باغ فین کاشان به مدت یک هفته بازدید داشته‌اند، بود. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش جزو تحقیقات توصیفی پیمایشی بوده است. روش نمونه‌گیری این پژوهش در دسترس و تعداد آن 384 نفر بود. ابزار سنجش در این پژوهش پرسشنامه محقق‌ساخته بود. تحلیل‌های آماری نیز با استفاده روش معادلات ساختاری انجام شده است. برای تعیین ارتباط علی بین متغیرها از روش مدل معادلات ساختاری و سطوح معناداری به‌منظور آزمودن فرضیه‌ها p_value کوچک‌تر از 0/05 در نظر گرفته شد. یافته‌ها این پژوهش نشان داد یادگیری تجربی کودکان بر مزیت‌های آموزشی کودکان به‌واسطه تعاملات اثرگذار است و همچنین آگاهی از برند محوطه‌های تاریخی بر انگیزه برای یادگیری تجربی کودکان و مزیت‌های آموزشی کودکان تأثیرگذار است، یافته‌ها حاکی از آن است که آگاهی از برند محوطه‌های تاریخی بر انگیزه برای یادگیری تجربی کودکان و مزیت‌های آموزشی کودکان اثر مثبت و معناداری دارد. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که سفر آموزشی کودکان نیز بر افزایش توان آموزشی کودکان به‌واسطه افزایش مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی، افزایش دانش آشکار و پنهان کودکان و افزایش تعلق ملی تأثیر مثبت و معنادار دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آگاهی از برند، سایت‌های میراث فرهنگی، سفرهای خانوادگی، گردشگری کودک، یادگیری تجربی،

عنوان انگلیسی The effect of brand awareness of World Heritage sites on children's experiential learning of the brand of tourist destinations (case study of Kashan Fin Garden)
چکیده انگلیسی مقاله Due to importance of educational tourism and the role of parents as determining the destination and motivating children, this study tries to; examine the benefits of educating children in cultural heritage sites and buildings. The purpose of this study is to investigate the effect of children's educational trips on their experiential learning. The statistical population of the study includes all parents of children (4 to 7 years old) who have visited the cultural heritage site of Kashan Fin Garden for a week with a recreational tour. This research is a descriptive survey in terms of applied purpose and method. The sampling method of this study was available and its number was 384 people. The assessment tool in this study was a researcher-made questionnaire. Statistical analyzes were performed using structural equation method and SPSS and Amos software. To determine the causal relationship between the variables using the structural equation model method and significance levels in order to test the hypotheses p_value less than 0.05 was considered. Findings this study showed that children's experiential learning has an effect on children's educational advantages through interactions and also brand awareness of historical sites affects motivation for children's experiential learning and children's educational advantages. Findings indicate that brand awareness of historical sites affects Motivation for children's experiential learning and children's educational benefits have a positive and significant effect. The results showed that children's educational travel also has a positive and significant effect on increasing children's educational capacity by increasing participation in social activities, .
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله آگاهی از برند, سایت‏های میراث فرهنگی, سفرهای خانوادگی, گردشگری کودک, یادگیری تجربی

نویسندگان مقاله یزدان شیرمحمدی |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

ولی محمد درینی |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

بدری سادات زاهدی |
کارشناسی ارشد، مدیریت جهانگردی، دانشگاه پیام نور، ایران.


نشانی اینترنتی https://www.jiera.ir/article_121779_1fcf38b20253075e2f9bee7b66b8e18d.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات