این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
اعتیاد پژوهی
، جلد ۱۷، شماره ۶۸، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
تجربیات زیسته دانشآموزان دارای پدر وابسته به مواد: مطالعهای پدیدار شناختی*
چکیده فارسی مقاله
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی نظاممند و مطالعه تجربیات زیسته دانشآموزان شهر تبریز دارای پدر وابستهبهمواد بود. روش: طرح پژوهش کیفی پدیدارشناسی مورد استفاده قرار گرفت. جامعه پژوهشی شامل دانشآموزان دارای پدر وابستهبهمواد بودند که 21 نفر به صورت نمونهگیری هدفمند و گلوله برفی انتخاب شدند و مصاحبه نیمهساختاریافته تا رسیدن به مرحله اشباع نظری، سپس تحلیل دادهها با روش کلایزی تا مشخص کردن مضامین اصلی و فرعی انجام گرفت. یافتهها: یافتهها نشان داد که تجربیات زیسته این گروه از دانشآموزان شامل 6 بعد تجربه کلی روانشناختی، تجربیات اجتماعی، تجربیات خانوادگی، تجربیات اقتصادی، تجربیات تحصیلی، تجربیات رفتاری و تجربیات مذهبی و 24 زیر مقوله بود. نتیجهگیری: مداخلات جامع شامل حمایتهای خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و روانی به این گروه از دانشآموزان پیشنهاد میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دانشآموزان دارای پدر وابستهبهمواد، تجربیات زیسته ، مطالعهای پدیدار شناختی.
عنوان انگلیسی
The Lived Experiences Students of Fathers with Substance Addiction: A phenomenological Study
چکیده انگلیسی مقاله
Aim: The current study aimed to study students' lived experiences with substance-addicted fathers who live in Tabriz. Method: A qualitative phenomenological research design was used to explore the lived experience. The statistical population included students with drug addict fathers, of whom 21 were selected through purposive and snowball sampling, and semi-structured interviews were conducted until the theoretical saturation stage was reached, then Data analysis was done using means of the Colaizzi method until the main and sub-themes were identified. Findings: The findings showed that the lived experiences of this group of students included 6 general dimensions of psychological experiences, social experiences, family experiences, economic experiences, educational experiences, behavioral experiences, religious experiences, and 24 subcategories. Conclusion: Comprehensive family, social, and economic support is suggested to this group of parents.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Students of Fathers with Substance Addiction, Lived Experience, A phenomenological Study
نویسندگان مقاله
شهروز نعمتی | Shahrooz Nemati
University of Tabriz
دانشگاه تبریز
رحیم بدری گرگری | Rahim Badri Gargari
University of Tabriz
دانشگاه تبریز
یوسف ادیب | Yousef Adib
University of Tabriz
دانشگاه تبریز
شهرام کاشفی | Shahram Kashefi
University of Tabriz
دانشگاه تبریز
نشانی اینترنتی
http://etiadpajohi.ir/browse.php?a_code=A-10-3175-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات