این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات آموزش و یادگیری، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۱۰۱-۱۱۹

عنوان فارسی بررسی عوامل موثر در پذیرش و استفاده از فناوری سیستم مدیریت یادگیری توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان
چکیده فارسی مقاله تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل موثر در پذیرش و استفاده از فناوری سیستم مدیریت یادگیری توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان براساس نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری انجام شد. این تحقیق از نوع تحقیقات همبستگی است. جامعه آماری تحقیق دربرگیرنده تمامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد به تعداد 2150 نفر است که از این تعداد 350 نفر به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسش‌نامه نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری بود. برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها از روش مدل‌یابی معادلات ساختاری و نرم ­افزارهای SPSS و AMOS استفاده شد. روایی محتوایی و صوری پرسش‌نامه توسط 6 نفر از اساتید دانشگاه مورد تایید قرار گرفت. ضریب پایایی پرسش‌نامه نیز ازطریق آلفای کرونباخ محاسبه شد و در سطح مطلوبی به دست آمد. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که انتظار عملکرد و انتظار تلاش به‌طور مثبت و معنی‌داری بر قصد رفتاری دانشجویان برای استفاده از سیستم آموزش مجازی اثر گذاشت. تأثیر اجتماعی اثر معنی‌داری بر قصد رفتاری و رفتار استفاده دانشجویان از سیستم آموزش مجازی نداشت. شرایط تسهیل­گر و قصد رفتاری به‌طور مثبت و معنی‌داری بر رفتار استفاده دانشجویان از سیستم آموزش مجازی اثر گذاشت. همچنین انتظار تلاش و انتظار عملکرد به‌صورت غیرمستقیم و با واسطه‌گری قصد رفتاری پیش‌بینی­ کننده مثبت و معنی‌دار رفتار استفاده دانشجویان از سیستم مدیریت یادگیری بود. مطابق با یافته‌های پژوهش می‌توان نتیجه گرفت که درک مشخص و آشکار از قصد رفتاری و رفتار استفاده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در استفاده از سیستم مدیریت یادگیری می‌تواند به مسئولین و تصمیم ­گیرندگان دانشگاه کمک کند که سیستمی کارآمد و کامل برای آموزش و یادگیری در اختیار دانشجویان قرار دهند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش مجازی، پذیرش فناوری، سیستم مدیریت یادگیری،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله آموزش مجازی, پذیرش فناوری, سیستم مدیریت یادگیری

نویسندگان مقاله مهدی حاصلی سنقری |
استادیار گروه زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی واحد زاهدان، دانشگاه آزاد اسلامی، زاهدان، ایران

سلطانعلی فیض |
مربی گروه زبان انگلیسی، پردیس شهید مطهری، دانشگاه فرهنگیان، زاهدان. ایران

رضا احمدی |
دانش‌آموخته کارشناسی ارشد گروه آمار، دانشکده آمار، ریاضی و علوم کامپیوتر، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان، ایران

مهدی یعقوبی |
استادیار گروه زبان انگلیسی، دانشکده علوم انسانی واحد مریوان، دانشگاه آزاد اسلامی، مریوان، ایران


نشانی اینترنتی https://jsli.shirazu.ac.ir/article_7187_bed4536f4d3c2b32bd1d12a6c82e3bc2.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات