این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات آموزش و یادگیری، جلد ۱۵، شماره ۱، صفحات ۱۴۳-۱۵۹

عنوان فارسی اثربخشی آموزش زبان بدن بر طرح‌واره‎های شکست و نقص در دانشجویان دارای افت تحصیلی
چکیده فارسی مقاله مطالعه حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش زبان بدن بر طرح‌واره‌های شکست و نقص در دانشجویان دارای افت تحصیلی انجام شد. روش تحقیق از نوع آزمایشی و با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری این پژوهش را دانشجویان دانشگاه صنعتی قم در سال تحصیلی 1401- 1400 تشکیل دادند که 30 نفر از آنان به شیوه در دسترس انتخاب شدند و با روش تصادفی در دو گروه 15 نفره آزمایش و کنترل قرار گرفتند. برای گردآوری داده‌های پژوهش در مراحل پیش‌آزمون و پس‌آزمون از گویه‌های شکست و نقص پرسش‌نامه طرح‌واره یانگ استفاده شد. آموزش زبان بدن در 8 جلسه برای دانشجویان گروه آزمایش اجرا گردید. نتایج حاصل از تحلیل کواریانس تک‌متغیری نشان داد که تفاوت معنی‌داری در میانگین نمرات پس‌آزمون شکست و نقص گروه آزمایش و گروه کنترل وجود داشت. براساس یافته‌های این پژوهش می‌توان نتیجه‌گیری کرد که آموزش زبان بدن بر کاهش طرح‌واره‌های شکست و نقص دانشجویان مؤثر است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دانشجویان دارای افت تحصیلی، زبان بدن، طرح‌واره شکست، طرح‌واره نقص،

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله دانشجویان دارای افت تحصیلی, زبان بدن, طرح‌واره شکست, طرح‌واره نقص

نویسندگان مقاله ریحانه محجل کفشدوز |
کارشناس ارشد روان‌شناسی عمومی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران

شهریار یارمحمدی واصل |
استاد گروه روان‌شناسی، دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران

ابوالقاسم یعقوبی |
استاد گروه روان‌شناسی، دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران

حسین محققی |
دانشیار گروه روان‌شناسی، دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران


نشانی اینترنتی https://jsli.shirazu.ac.ir/article_7189_e3863c80970472d2b370cc3a3914c792.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات