این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
دریا فنون، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۱۱۱-۱۲۰

عنوان فارسی Derivation of source term relationships for appendages of submarines in numerical modeling by using captive model test
چکیده فارسی مقاله AUV ها مناسب ترین ابزار برای بررسی هدایت و جستجو در رابطه با مشکلات زیست محیطی جهانی هستند. مانور AUV باید به دقت بررسی شود تا بازده انرژی وسیله بهبود یابد و از حرکت غیرمنتظره جلوگیری شود. همچنین، دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) در پنجاه سال گذشته به سرعت پیشرفت کرده است. در بسیاری از زمینه های صنعتی مانند مهندسی هوا و فضا و دریا مورد استفاده قرار گرفته است. با استفاده از CFD، شبیه سازی رفتار سیال با تخصیص هزینه و زمان کمتر امکان پذیر خواهد بود. CFD بر اساس معادلات میانگین رینولدز ناویر-استوکس (RANS) برای محاسبه ضرایب هیدرودینامیکی مورد نیاز در مطالعه مانورپذیری وسایل نقلیه زیر آب (UWV) استفاده می‌شود. شبیه سازی ها برای بدنه لخت و بدنه مجهز به سه هیدروپلن مختلف انجام می شود. پس از استخراج نتایج عددی، یک مدل ریاضی برای محاسبه نیروی هیدرودینامیکی برای انواع بادبان‌های مختلف به منظور پیش‌بینی مانورپذیری وسیله نقلیه زیردریایی خودمختار (AUV) ایجاد می‌شود. نتایج نشان دهنده تطابق خوبی بین تئوری و آزمایش است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله دینامیک سیالات محاسباتی، ضرایب خطی، وسیله زیرآبی،

عنوان انگلیسی Derivation of source term relationships for appendages of submarines in numerical modeling by using captive model test
چکیده انگلیسی مقاله AUVs are the most suitable tool for conduction survey concerning with global environmental problems. AUVs maneuverability should be carefully checked so as to improve energy efficiency of the vehicle and avoid unexpected motion. Also, Computational Fluid Dynamics (CFD) has progressed rapidly in the past fifty years. It has been used in many industrial fields such as air and space and marine engineering. With the use of CFD, the simulation of fluid behavior would be possible while allocating less cost and time. CFD is used on the basis of Reynolds Averaged Navier–Stokes (RANS) equations for the calculation of hydrodynamic coefficients which are needed in the maneuverability study of underwater vehicles (UWV). The simulation of the resistance tests up to 20 degrees of yaw angle was conducted for an Autonomous underwater vehicles. Simulations are performed for bare hull and hull equipped with three different hydroplanes. Following the extracting numerical results a mathematical model is developed to calculate hydrodynamic force for different sail type in order to predict autonomous underwater vehicle (AUV) maneuverability. The results shows good agreement between theory and experiment. These predictions indicated that there was a non-linear relationship between forces and moments, and the lateral speed. Moreover, non-linear hydrodynamic coefficients were calculated in addition to linear ones.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله دینامیک سیالات محاسباتی, ضرایب خطی, وسیله زیرآبی

نویسندگان مقاله محسن صادقیان |
دانشجو دکتری مهندسی دریا_ دانگاه صنعتی امیرکبیر


نشانی اینترنتی http://ijmt.iranjournals.ir/article_247754_6841ded3dbb4b12374971b8e1a6fc089.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات