این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 5 دی 1404
مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد
، جلد ۱۸، شماره ۲، صفحات ۴۴۷-۴۵۷
عنوان فارسی
ضعف دانش داروشناسی دانشجویان پرستاری؛ تبیین چالش و ارائه راهکارها در چشمانداز آموزش پرستاری ایران؛ مقاله مروری
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: مسئله ضعف دانش داروشناسی دانشجویان پرستاری به خوبی تبیین نشده و از طرفی تجارب و پیشنهادات در زمینه ارتقای دانش داروشناسی دانشجویان پرستاری به درستی در متون پرستاری کشور موجود نیست، بنابراین این مطالعه با هدف تبیین چالش ضعف دانش داروشناسی در دانشجویان پرستاری کشور و ارائه راهکارهای ارتقای دانش داروشناسی انجام شد. روش بررسی: این مطالعه به صورت مروری با جستجو در پایگاههای Web of Science، Scopus، PubMed، SID و MagIran با کلیدواژههای دانش داروشناسی و دانشجویان پرستاری در چکیده و عنوان مقالات انجام گرفت و مقالاتی که به بررسی میزان وضعیت دانش داروشناسی دانشجویان پرستاری در داخل کشور پرداخته بودند و همچنین مطالعاتی که در زمینه ارائه راهکارهای ارتقای دانش داروشناسی در دانشجویان پرستاری به چاپ رسیده بودند در مطالعه حاضر انتخاب و بررسی شدند. یافتهها: از 52 مقاله مورد بررسی، چهار مقاله داخلی به بررسی وضعیت دانش داروشناسی دانشجویان پرستاری پرداخته بودند و سایر مطالعات داخلی و خارجی به ارائه راهکارهای ارتقایی در این حوزه پرداخته بودند. راهکارهای ارائهشده در دو بعد عملیاتی – اجرایی و روشهای تدریس طبقهبندی شدند. نتیجهگیری: با بررسیهای انجامشده به نظر میرسد به لحاظ شیوههای تدریس داروشناسی، استفاده از رویکردهای ترکیبی به دلیل پیامدهای مناسبتر از لحاظ حل چالش پیشرو نتایج ملموستری را به همراه داشته باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دانش داروشناسی، دانشجویان پرستاری، آموزش پرستاری
عنوان انگلیسی
Weakness of Pharmacology Knowledge of Nursing Students; Explaining the Challenges and Providing Solutions in the Perspective of Nursing Education in Iran; Review
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: The problem of the weak knowledge of pharmacology among nursing students has not been well explained, and on the other hand, experiences and suggestions in the field of improving the knowledge of pharmacology of nursing students are not properly available in the nursing literature of the country, so this study aims to explain the challenge of the weak knowledge of pharmacology in nursing students of the country and to present Solutions to improve pharmacology knowledge were carried out. Method: This study was conducted as a review by searching the Web of Science, Scopus, PubMed, SID, and MagIran databases with the keywords of pharmaceutical knowledge and nursing students in the abstract and title of the articles, and the articles that examine the level of pharmaceutical knowledge Nursing students had studied in the country, and also the studies that were published in the field of providing solutions to improve the knowledge of pharmacology in nursing students were selected and analyzed in the present study. Results: Out of 52 reviewed articles, four internal articles investigated the status of nursing students' knowledge of pharmacology, and other internal and external studies provided improvement strategies in this field. The presented solutions were classified into two operational dimensions and teaching methods. Conclusion: Based on the research done, it seems that in terms of pharmacology teaching methods, the use of combined approaches will bring more concrete results due to more suitable consequences in terms of solving the upcoming challenge.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
knowledge of pharmacology, nursing students, nursing education
نویسندگان مقاله
مهرنوش پرتوی راد | Mehrnoosh Partovirad
MSC Student, School of Nursing and Midwifery, Department of Geriatric Nursing, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
دانشکده پرستاری و مامایی، گروه پرستاری سالمندی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران.
امین حسینی | Amin Hosseini
PhD candidate of Nursing Education, School of nursing and midwifery, Department of medical surgical nursing, Tehran University of Medical Sciences, Tehran, Iran
دانشکده پرستاری و مامایی، گروه پرستاری داخلی جراحی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1248-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پرستاری
نوع مقاله منتشر شده
گزارش کوتاه
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات